Zgodnie uważamy, że w obecnej sytuacji, wariantem koniecznym do wprowadzenia jest co najmniej model hybrydowy, w którym do szkół uczęszczać będą uczniowie klas 1 – 4 oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych, a pozostali zgodnie z planem lekcji będą brać udział w lekcjach zdalnych (co drugi tydzień wymiennie z lekcjami stacjonarnymi). To zagwarantuje realne ograniczenie kontaktów międzyludzkich, zachowanie dystansu społecznego oraz zapewni bezpieczeństwo i da szansę na ograniczenie transmisji wirusa.
Jesteśmy do tego przygotowani – dzięki wsparciu i zaangażowaniu organu prowadzącego szkolimy nauczycieli, aby wydajnie pracowali na platformie edukacyjnej, zakupiliśmy sprzęt do transmisji lekcji, tworzymy stanowiska pracy dla nauczycieli, wspieramy dzieci z rodzin najbardziej potrzebujących, jesteśmy gotowi udzielać uczniom wsparcia psychologicznego i społecznego, a także pozostawać w kontakcie z tymi o słabszym zdrowiu, którzy uczyć się będą w domu.
Odpowiedzialność za zdrowie i życie całych społeczności szkolnych: dzieci, młodzieży, nauczycieli, rodziców, dziadków i opiekunów oraz pracowników szkół nie pozwala nam – dyrektorom – milczeć. Dlatego żądamy prawa do samodzielnego decydowania o adekwatnych do sytuacji epidemiologicznej formach pracy kierowanych przez nas szkół.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Tarnowie Podgórnym
dr Magdalena Gawrońska-Garstka
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 im. Integracji Europejskiej w Tarnowie Podgórne
mgr Halina Topolewska
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Przeźmierowie
mgr Joanna Mizerska
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Ceradzu Kościelnym
mgr Dariusz Szych
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Lusówku
mgr Bożena Krystianc
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. gen. J. Dowbora Muśnickiego w Lusowie
mgr Kinga Grek-Kowalczyk
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów w Baranowie mgr Piotr Burdajewicz.
Czytaj także: