Zakończyła się przebudowa dworca Palędzie (gm. Dopiewo). Inwestycja zrealizowana została z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jej koszt to 9,17 mln zł.
Dworzec kolejowy Palędzie powstał na przełomie lat 1869/70 w ramach budowy Kolei Marchijsko-Poznańskiej z Poznania do Frankfurtu nad Odrą i Gubina (z rozgałęzieniem w Zbąszyniu). Obiekt zbudowano według typowego, powtarzalnego projektu dla tej linii, w utylitarnym stylu tzw. przemysłowym (lub „ceglanym”, niem. Rohbau). Aż do 1920 r. nosił nazwę Dąbrówka (pisane wówczas Dombrowka). Dworzec był pod koniec XIX lub na pocz. XX w. rozbudowany w kierunku zachodnim, dobudowano też pomieszczenie nastawni. W późniejszych latach budynek został także otynkowany. W ramach inwestycji renowację przeszła elewacja budynku wraz detalami architektonicznymi. Na szczycie elewacji od strony miasta, tuż pod zadaszeniem pojawił się nowy zegar, a stolarka okienna i drzwiowa została odtworzona na wzór historycznej.