Telefonujący zostanie uprzedzony o nagrywaniu i przetwarzaniu danych. Jeśli etap szczepień dla telefonującego już się rozpoczął, dzwoniący powinien wybrać 1, podać imię, nazwisko, PESEL i numer kontaktowy. Konsultant zaproponuje najbliższe możliwe daty szczepienia w najbliższym możliwym punkcie i zapisze na wybrany termin. Po rozmowie rejestrujący się otrzyma wiadomość SMS z terminem i miejscem, w przeddzień szczepienia zostanie do niego wysłana wiadomość z przypomnieniem.
Na podanie drugiej dawki szczepionki pacjent zostanie umówiony w punkcie szczepień po podaniu pierwszej.
E-rejestracja za pośrednictwem strony pacjent.gov.pl będzie wymagać profilu zaufanego. Rejestrujący się będzie musiał potwierdzić dane i zaakceptować regulamin. System zaproponuje pięć dostępnych terminów w punktach szczepień w pobliżu adresu podanego na koncie pacjenta.
Gdyby komuś żaden z zaproponowanych terminów nie odpowiadał lub pacjent chciałby zmienić lokalizację, dogodne miejsce i czas będzie można wskazać przez wyszukiwarkę. Także w tym przypadku po dokonaniu rezerwacji pacjent otrzyma SMS z datą i miejscem szczepienia, a w przeddzień dostanie tą samą drogą przypomnienie.