Dwa brzegi mostem połączone


W drugiej połowie kwietnia można było zaobserwować, jak w nurcie Warty wbijane są pale, stanowiące trzon tymczasowych podpór mostu łączącego Chwaliszewo i Ostrów Tumski. Do prac wykorzystywana jest barka ze Szczecina, składającą się z trzech jednostek: pontonu, pchacza i żurawia. Dźwig został uzbrojony w niezbędny sprzęt do pogrążania rur – wibromłot oraz młot hydrauliczny. W efekcie prac, w nurcie Warty zamontowano rury o długości 21 metrów, w sumie na budowę dwóch podpór wykorzystano 16 sztuk. W kolejnym kroku wykonawca zajmie się montowaniem stalowych klatek na wysokości odpowiadającej niemal docelowej konstrukcji mostu. Na górze klatek zamontowany zostanie oczep, który posłuży bezpośrednio do oparcia konstrukcji stalowej łuku mostu pieszo-rowerowego.

Podpory umożliwią odpowiednie tymczasowe posadowienie elementów mostów. Po zakończeniu prac konstrukcyjnych zostaną zdemontowane, a obie przeprawy będą opierać się wyłącznie na przyczółkach, co nada całej konstrukcji lekkości i unikatowego wyglądu.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz