Duże podwyżki w strefie płatnego parkowania!


Dzięki wprowadzeniu ŚSPP mieszkańcy centrum będą mogli łatwiej zaparkować swoje pojazdy. Warto również podkreślić, że ustawa nakazuje, aby nie mniej niż 65% wpływów za postój w śródmiejskiej strefie przeznaczyć na poprawę publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej, rowerowej lub zieleń. Oznacza to, że pozyskane od kierowców pieniądze wrócą na obszar działania ŚSPP w postaci m.in. remontów lokalnej infrastruktury.

Abonament mieszkańca – po nowemu

Abonament mieszkańca, uprawniający do parkowania w wybranym sektorze strefy na preferencyjnych warunkach, będą mogły zakupić tylko osoby zameldowane na pobyt stały lub czasowy na obszarze danego sektora SPP i płacące podatki w Poznaniu. Zmiany dotyczą również wysokości opłat za abonament. Od kilkunastu lat koszt abonamentu utrzymywał się na poziomie 10 zł  miesięcznie. Po zmianie uchwały jego cena miałaby wynosić 30 zł miesięcznie. Mieszkańcy, którzy wykupią abonament na 12 miesięcy z góry, otrzymają jeden miesiąc gratis.

Nie zmieni się wysokość abonamentu mieszkańca na kolejny pojazd – będzie wynosić 150 zł miesięcznie.

Ważną zmianą dla osób wykupujących abonament będzie możliwość korzystania z pojazdów użyczonych, ale tylko instytucjonalnie czyli na zasadzie leasingu, kredytu czy samochodu służbowego. Nie będzie już można zakupić abonamentu na samochód użyczony przez członka rodziny czy inną osobę fizyczną.

Te rozwiązania pozwolą uszczelnić sprzedaż abonamentów, tak aby korzystali z nich faktycznie mieszkańcy Poznania zamieszkujący na obszarze strefy.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

5 komentarzy

  1. Eliza pisze:

    Proponuję 16 zł i sfinansować z tych pieniędzy ścieżki rowerowe i parkingi

  2. Rowerzysta pisze:

    Proponuję przesiąść się jak w Amsterdamie na rower – Panie prezydencie prosimy o więcej ścieżek rowerowych i parkingi rowerowe

  3. Aga pisze:

    Tylko wysokimi opłatami będzie można zmusić kierowców do pozostawiania aut w domach lub obrzeżach miasta i korzystania z komunikacji miejskiej.

  4. Monika pisze:

    I bardzo dobrze! Niech się wszyscy przesiądą na komunikację miejską – z pożytkiem dla środowiska! Mniej aut w centrum = czyste powietrze!

    • Jan pisze:

      Też jestem za, może wtedy kierowcy przestaną dojeżdżać pod sam sklep, urząd, czy restaurację w centrum.

Dodaj komentarz