Drugi etap tramwaju na Naramowice z decyzją środowiskową


– Proces przygotowawczy przy tak dużych inwestycjach jest równie istotny, co prace budowlane w terenie. Decyzja środowiskowa jest ważnym dokumentem, na podstawie którego będzie można zaprojektować nową trasę i ubiegać się o decyzje administracyjne pozwalające na budowę. Jesteśmy więc gotowi do przejścia w fazę opracowania dokumentacji projektowej, co nastąpi gdy tylko uda się miastu zapewnić środki finansowe – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Wśród głównych celów inwestycji jest wzrost dostępności komunikacji publicznej i poprawa połączenia między centrum miasta a osiedlami i terenami w północnej części Poznania. Dzięki komunikacji tramwajowej wzdłuż ulicy Szelągowskiej i Garbary spodziewany jest spadek emisji zanieczyszczeń oraz hałasu za sprawą zmniejszenia liczby osób dojeżdżających do centrum samochodami. Ważnym aspektem będzie także poprawa warunków bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu, w tym osób z niepełnosprawnościami, pieszych i rowerzystów.

Długość planowanego torowiska wynosi ponad 3 km. Nowy odcinek swój początek będzie miał przy pętli Wilczak, czyli u zbiegu ulic Słowiańskiej, Szelągowskiej i Naramowickiej. Następnie tramwaj pojedzie ulicą Szelągowską, a później ul. Garbary, aż do skrzyżowania z ul. Małe Garbary i Estkowskiego. Przystanki tramwajowe będą wyznaczane w pobliżu obecnie istniejących miejsc zatrzymywania się autobusów. Prace obejmą także układ drogowy, w tym przebudowę skrzyżowań, jezdni, chodników i infrastruktury rowerowej. W zakres zadania wchodzi również przebudowa torowiska w ciągu ul. Małe Garbary na odcinku od pl. Wielkopolskiego do skrzyżowania z ul. Garbary i ul. Estkowskiego.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz