Drugi etap tramwaju na Naramowice – najpierw projekt


Tramwaj na Naramowice – etap II: zakres prac i stan przygotowań

Inwestycja obejmuje budowę trasy tramwajowej o długości ok. 3 km na odcinku od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary do węzła Małe Garbary wraz z przebudową istniejącego układu drogowego (m.in. ciągów pieszych i rowerowych), a także skrzyżowania ulic Estkowskiego i Małe Garbary oraz przylegających do niego fragmentów ulic Solnej (do placu Wielkopolskiego) i Estkowskiego (do ul. Piaskowej). Prace obejmą również korektę przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary – Wolnica.

Jest już opracowana koncepcja techniczna dla inwestycji, a od lutego 2022 r. etap II trasy na Naramowice posiada decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, co jest warunkiem niezbędnym do zabiegania o wsparcie finansowe. Obecnie trwają formalności zmierzające do odebrania Projektu Funkcjonalno-Użytkowego, który po zmianie trybu realizacji inwestycji będzie istotnym elementem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu na opracowanie pełnej dokumentacji projektowej.

Tramwaj na Naramowice – etap II: plan realizacji

ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej: III kw. 2024 r.
wybór wykonawcy dokumentacji projektowej: IV kw. 2024 r.
opracowywanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych: połowa 2027 r.
możliwość rozpoczęcia prac budowlanych (również w scenariuszu ew. etapowania) po potwierdzeniu dostępności środków UE – 2028 r.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz