Druga odsłona brytyjskiego smaku kawy w Poznaniu


Największa w Wielkiej Brytanii i druga co do wielkości na świecie angielska sieć Costa Coffee otworzy swój lokal w poznańskiej Galerii Malta. Właściciel marki, firma CHI Polska SA, podpisał właśnie umowę najmu. W 75 metrowej kawiarni Klienci Costa Coffee będą mogli delektować się najwyższej jakości kawą parzoną przez profesjonalnych baristów. Pierwszy lokal sieci w Poznaniu został otwarty na Dworcu PKP.

– Marka Costa Coffee otworzy swoją kawiarnię na parterze Galerii Malta. Poza lokalem Costa Coffee zajmie także przestrzeń u zbiegu Pasaży, tuż obok salonów Zary i Marks&Spencer. Dzięki umiejętnie zaaranżowanemu ogródkowi kawiarnianemu miejsce to zyska na atrakcyjności – mówi Tomasz Wojsz, dyrektor Galerii.

Otwarcie kawiarni, która zajmie 75 metrów kwadratowych oraz 95 metrów kwadratowych ogródka na parterze u zbiegu Pasaży Niebieskiego i Pomarańczowego, jest planowane na przełomie października i listopada br.

Costa Coffee to kolejna marka CHI Polska SA obecna w Galerii Malta. Aktualnym najemcą centrum należącym do tej firmy jest lider na polskim rynku, marka Coffee Heaven. Costa Coffee, obok Coffee Heaven oraz iCoffee i kawiarni Grycan, będzie na parterze Galerii Malta głównym miejscem relaksu i spotkań dla Klientów. Na pierwszym piętrze ofertę kawową Galerii uzupełnia Ibiza Ice Cafe.

Kawiarnie Costa Coffee oferują szeroki wybór kaw klasycznych i smakowych, uzyskiwanych z ziaren kawy wypalanych metodą tzw. wolnego palenia. Sieć Costa Coffee z ponad 40 letnim doświadczeniem charakteryzuje także zaawansowane zaplecze techniczne i wysoka jakość produktu.

Wraz z dniem 25 kwietnia 2012 roku CHI Polska S.A. jest jedynym w Polsce operatorem sieci kawiarni Costa Coffee. Od 2007 roku operatorem marki na rynku polskim była spółka eCoffee. CHI Polska S.A. planuje dynamiczny rozwój sieci kawiarni Costa Coffee. Przejmie również od eCoffee 7 z 12 działających dotąd kawiarni Costa Coffee na terenie Polski.

Firma CHI Polska S.A. obecna na polskim rynku od 1999 roku od 25 kwietnia bieżącego roku stała się jedynym operatorem sieci kawiarni Costa Coffe,. Jest też obecnie operatorem dwóch marek z branży kawiarnianej: lidera na polskim rynku – coffeeheaven oraz Costa Coffee, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej marki kawiarni na świecie.

– Przez lata pracowaliśmy na sukces marki coffeeheaven i udało się. Jesteśmy liderem branży kawiarnianej w Polsce, stworzyliśmy też jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Teraz chcemy wykorzystać nasze doświadczenie, aby dynamicznie rozwijać Costa Coffee pod skrzydłami CHI Polska. Przejmujemy 7 z 12 prowadzonych dotychczas przez eCoffee kawiarni tej marki, a w ciągu następnych 12 miesięcy planujemy otworzyć 20 nowych kawiarni Costa Coffee. Obie marki będą rozwijane z tą samą pasją i zaangażowaniem. – mówi Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający CHI Polska.

Costa Coffee, należąca do Whitbread PLC – brytyjskiej firmy działającej w branży hotelarsko-restauracyjnej – to jedna z największych na świecie sieci nowoczesnych kawiarni specjalizujących się w przygotowywaniu wysokiej jakości kawy, leader w Wielkiej Brytanii i w Europie. W tej chwili sieć liczy blisko 2200 barów kawowych w 26 krajach na całym świecie.

– Polski rynek branży kawowej ma ogromny potencjał. Od dłuższego czasu planowaliśmy tutaj mocniej zaznaczyć naszą obecność. Obserwując rynek i preferencje klientów uznaliśmy, że teraz nadszedł dobry moment, aby dynamicznie rozwinąć Costa Coffee w Polsce. CHI Polska wyróżnia innowacyjne podejście w zarządzaniu siecią kawiarni coffeeheaven w Polsce i nie mamy wątpliwości, że z Costą na pokładzie osiągnie jeszcze większy sukces – mówi Neil Campbell, International Operations Excellence Director, Whitbread Court.

CHI Polska S.A. otworzyło już kilka kawiarni Costa Coffee w Polsce: Gdynia, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań (PKP), Łódź, Katowice, Kraków, Lublin, Rzeszów, Zakopane. Nowy operator planuje dynamiczny rozwój sieci Costa Coffee, prowadzony równolegle z marką coffeeheaven. Kawiarnie Costa Coffee zlokalizowane będą zarówno w reprezentacyjnych punktach dużych miast, centrach handlowych, kompleksach biurowych i mieszkaniowych oraz na dworcach.

Fot. Costa Coffee

Dodaj komentarz