Drożej za przejazd A2


Średni dobowy ruch pojazdów na odcinku Nowy Tomyśl – Konin wynosi około 30 tysięcy, a na autostradowej obwodnicy Poznania 85 tysięcy, w niektórych dniach zbliżając się do 100 tysięcy aut na dobę. Duży udział w ruchu mają samochody ciężarowe, co mocno przekłada się na zużycie nawierzchni i konieczność remontów. Niemałe znaczenie w eksploatacji autostrady ma także zwiększony strumień pojazdów włączających się do ruchu z tras ekspresowych S5 i S11. Mimo rosnącej inflacji i kosztów remontu oraz utrzymania autostrady, Spółka terminowo wywiązuje się z zaplanowanych inwestycji i realizuje projekty modernizacyjne zgodnie z przyjętym wieloletnim planem utrzymania i umową koncesyjną.
W tym roku Autostrada Wielkopolska rozpoczęła duży remont nawierzchni na odcinku między Nowy Tomyślem a Poznaniem. Wyremontowano już nawierzchnię na węźle w Nowym Tomyślu oraz ponad 26 km jezdni głównej. Trwa remont nawierzchni na węźle w Buku oraz dalszych odcinkach autostrady. Realizacja tej inwestycji będzie oznaczała kolejny raz w trakcie trwania koncesji gruntowną wymianę nawierzchni na całym odcinku od Nowego Tomyśla do Konina. Dodatkowo planowany jest remont obiektów inżynierskich (mosty i wiadukty autostradowe) oraz budowa nowej bazy utrzymania we Wrześni. Spółka zakończyła w tym roku realizację generalnych remontów i modernizacji budynków toalet na MOP. Rozbudowywana jest też sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych na autostradzie oraz przygotowywane są rozwiązania sprzyjające ochronie środowiska i zwiększające bezpieczeństwo kierowców. Trwają także prace planistyczne i przygotowania do dalszej rozbudowy obwodnicy Poznania o 3 pas ruchu na odcinku Poznań Krzesiny – Poznań Wschód.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

1 komentarz

  1. Jusko pisze:

    Autostrada A2 tz. WOLNOŚĆ, ale od pieniędzy.
    Jej ceny przebiły te w Europie. I to za co? Dwupasmówkę (oprócz obwodnicy Poznania), która przy wzmożonym ruchu, wypadku lub remoncie korkuje się na wiele km.

Dodaj komentarz