Dodatkowe miliony na wiadukty


Dzięki zwiększenie budżetu Poznańskie Inwestycje Miejskie będą mogły dokończyć procedurę przetargową, a realizacja prac budowlanych przewidziana byłaby na lata 2024-2025.

– Budowa dwóch wiaduktów jest strategiczna dla mieszkańców Strzeszyna. Poprawi to też komunikację między wschodem i zachodem naszego miasta. Składamy wniosek do prezydenta, ale też dziękujemy za determinację przy przebudowie strategicznych układów komunikacyjnych w Poznaniu, które wpływają nie tylko na komfort, ale przede wszystkich bezpieczeństwo mieszkańców – dodaje Maria Lisiecka-Pawełczak, miejska radna.

Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca zajmie się budową wiaduktu i tym samym likwidacją przejazdu kolejowego w ciągu ul. Lutyckiej. Nad torowiskiem powstanie także kładka pieszo-rowerowa, która zapewni bezpieczny i wygodny dostęp do zielonych terenów rekreacyjnych w rejonie pobliskiego fortu oraz do osiedli mieszkaniowych na Strzeszynie. Zadaniem wykonawcy będzie również budowa dróg dojazdowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym podziemną.

Zadanie obejmuje przebudowę układu drogowego na długości od ul. Homera do ul. Szczawnickiej. Kierowcy bezkolizyjnie przejadą nie tylko nad torowiskiem, ale i nad ul. Podolańską, gdyż w ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy odcinek tej ulicy wzdłuż torów kolejowych, między ul. Szczawnicką a Lutycką. Z kolei ul. Szczawnicka przejdzie remont na odcinku od ul. Lutyckiej do ul. Podolańskiej, a skrzyżowanie z ul. Lutycką zyska sygnalizację świetlną. Ponadto pod wiaduktem, po obu stronach torów kolejowych i zarazem równolegle do nich, powstaną ciągi pieszo-rowerowe.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz