Czy profil na Instagramie jest ważny dla biznesu?


W ostatnim czasie słowa biznes i Instagram łączą się i mają wiele wspólnego, ponieważ wiele firm próbuje promować się za pomocą właśnie Instagrama, dlaczego tak jest? Z tego powodu, że na Instagramie możemy dotrzeć do dowolnej liczby osób, w dowolnym kraju, są światowe gwiazdy oraz firmy, które mają miliony obserwujących. Dla przykładu firma „Nike” na Instagramie zebrała ponad 182 miliony obserwujących, co na pewno budzi duży podziw. Doskonale wiedzą oni, jak zarządzać takimi social mediami, jak właśnie Instagram oraz wiedzą, jak „uderzyć”, aby faktycznie ich sprzedaż rosła i firma cały czas rosła i progresowała. Takie pomysły jak reklamy z piłkarzami z najwyżej światowej półki to istne strzały w dziesiątkę. Takie firmy jak „Nike”, „Mercedes” czy też „Apple” może swoje produkty prezentować, właśnie za pomocą ładnie przygotowanych postów, które później dodają na Instagrama, czy to w formie relacji, czy też jako normalnie dodanych postów.

Profil dla biznesu na Instagramie – od czego zacząć?

Kiedy decydujemy się połączyć biznes z Instagramem, warto na samym początku, stworzyć zwykle konto, na którym będziemy się dzielić wiedzą na temat naszego biznesu, będziemy dodawać relacje, w których „od kuchni” pokażemy czym się zajmujemy oraz jak wygląda nasze życie, w ten sposób zbudujemy grupę odbiorców, która w późniejszym czasie może stać się naszą grupą klientów.

Warto tworzyć interakcje z naszymi obserwatorami, pytać o samopoczucie, jeżeli ktoś ma problem postarać się pomóc, czy też po prostu popisać czasem w wiadomościach prywatnych, jest to dla nas duży plus w oczach tych właśnie osób.

Kiedy piszemy z odbiorcami, warto zapytać o ich samopoczucie, czy też spróbować delikatnie opowiedzieć o tym czym się zajmujecie, chyba, że ktoś wprost nas zapyta czym dokładnie się zajmujemy, wtedy warto opowiedzieć, jak to wygląda.

Może właśnie w tym momencie przekonamy swojego odbiorcę do zostania naszym klientem.

Profil biznesowy a współpraca

Kolejną sprawą jest to, że kiedy zaczynamy nasz biznes wprowadzać na Instagrama, bardzo łatwo możemy zdobyć jakąś współpracę, czy to z jakąś znaną osobą, czy też z inną firmą, warto się o to postarać, ponieważ takie współprace mogą nam bardzo pomóc w dalszym rozwoju.

W taki sposób możemy tworzyć sieć kontaktów, rozszerzać naszą działalność o nowe produkty/usługi albo współpracować czy bezpośrednio pracować z osobami zza granicy, które także przyniosą nam spory zarobek, oraz jeszcze bardziej wypromować naszą markę.

Darmowe promowanie profilu biznesowego – jak to zrobić?

Jeżeli chcemy promować biznes na Instagramie to mamy dwie możliwości do tego – płatna i darmowa. Zacznijmy od darmowego sposobu, a więc na czym on polega?

Sytuacja jest prosta, kiedy mamy własny profil na Instagramie, wyszukujemy konta, które mają po 2000 – 5000 obserwujących, wchodzimy w ich obserwatorów i piszemy wiadomość prywatną, w której proponujemy wykonanie naszej usługi bądź wysłanie małego upominku, jeśli ta osoba nas będzie promowała właśnie na Instagramie czy też wśród znajomych.

Sposób jest o tyle świetny, że nie musimy wydawać pieniędzy, jednak musimy poświęcić trochę czasu, aby szukać takich osób i pisać takowe wiadomości.

Naszym zadaniem powinno być zaskoczenie naszego potencjalnego klienta – przekroczenie jego oczekiwań, czyli jeśli już się przykładowo zgodzi, aby nas promować wśród znajomych czy też publicznie na Instagramie, wyślijmy mu ten upominek od nas, bądź wykonajmy dla niego tę bezpłatną usługę, jednak zróbmy to tak dobrze, aby ta osoba była bardzo pozytywnie zdziwiona i sama chętnie skorzystała z naszego biznesu płacąc już nam normalnie.

Całym naszym zadaniem jest przekonać tę osobę do promowania nas oraz wywrzeć później na niej jak najbardziej pozytywne wrażenie. Jeśli będziemy powtarzać taką czynność, bardzo szybko możemy zbudować pierwszą bazę klientów.

Profil biznesowy a zakup lajków i followersów na Instagramie 

Jeśli chcemy być w wysokiej pozycji na Instagramie, powinniśmy mieć sporo obserwujących. Możemy do tego wykorzystać metody powyżej, jeśli jednak chcemy jeszcze szybszych efektów, możemy rozważyć opcje zakupienia pakietu followers na Instagramie przez strony Internetowe, jak na przykład Polskielajki.pl czy też kuplike.pl.

Jeśli dodaliśmy właśnie zdjęcie jakiegoś produktu, bądź usługi na nasz profil, jednak widzimy, że nie za bardzo się przyjęło, możemy zakupić kilka serduszek, których koszt wcale nie jest duży, a na efekty nie musimy długo czekać. Zakup tego typu reakcji z dobrego źródła nie naraża nas na utratę konta, o czym warto pamiętać. Jakie jeszcze inne płatne metody możemy wykorzystać?

Płatne sposoby na promowanie profilu biznesowego na Instagramie

Sposób płatny działa na trochę podobnej zasadzie, jednak wymaga od nas mniejszego nakładu czasu i pracy, jednak większego nakładu gotówki. Na czym polega ten sposób?

Szukamy osób, aby nas promowały, jednak dochodzimy do porozumienia z nimi, że za każdego poleconego klienta, który od nas kupi ta osoba, która nas poleciała dostanie jakiś procent w postaci pieniężnej.

Nie musi być to duża kwota, jednak chodzi o to, żeby zapłacić tej osobie za pomoc, można powiedzieć, że jest to pewnego rodzaju współpraca. Tak więc jeśli napiszemy do kilkunastu osób z taką propozycją, na pewno kilka osób się zgodzi, przy odrobinie szczęścia pewien procent ludzi zdecyduje się od nas zakupić nasze produkty czy też usługi, tak więc robimy to co wyżej staramy się przekroczyć oczekiwania klientów i zaskoczyć ich jak najbardziej pozytywnie, w ten sposób konsekwentnie budujemy bazę klientów.

Pieniądze które zarobimy warto przeznaczyć na płatne reklamy oraz wypłacić obiecane prowizje, osobom od których przyszli klienci, jeśli faktycznie będziemy płacić jest duża szansa, że częściej takie osoby będą nas polecać, przez co będziemy się rozwijać jeszcze szybciej z naszym Instagramowym biznesem. Płatne reklamy, promocje oraz takie płatne promocje od innych użytkowników na pewno przyniosą nam dużą ilość klientów, co równa się z dużymi zyskami i budowaniem własnej marki na Instagramie.

Dodaj komentarz