Co gubią poznaniacy? Biuro Rzeczy Znalezionych ma coraz więcej zgłoszeń


Gdzie się zgłaszać?
Biuro Rzeczy Znalezionych działa w budynku urzędu miasta przy placu Kolegiackim 17. Można tam przynieść przedmioty, które zostały znalezione w Poznaniu, należy jednak wcześniej umówić się na spotkanie (telefonicznie pod nr tel. 61 878 5382, 61 878 4014 lub mailowo: brz@um.poznan.pl). Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00 – to najlepsze miejsce, do którego można odnieść zgubę lub zgłosić poszukiwanie zagubionej rzeczy – bo taka ewidencja również jest prowadzona.

Właściciele mają dwa lata na odebranie swoich przedmiotów. Mogą to zrobić, gdy uprawdopodobnią prawo własności do depozytu. Muszą też pokazać swój dowód tożsamości oraz uiścić opłatę za wydanie zguby. Jeśli w ciągu dwóch lat nikt nie odbierze przedmiotu, rzeczy przechodzą na osobę, która je znalazła – o ile zgłosi się po nie w wyznaczonym terminie. Jeśli tak się nie stanie, właścicielem zostaje miasto Poznań.

Więcej informacji: bip.poznan.pl.

Swoje Biuro Rzeczy Znalezionych prowadzi również poznańskie MPK. Trafiają tam przedmioty pozostawiane przez nieuwagę w tramwajach i autobusach. Jeśli uda się ustalić nazwisko i adres ich właściciela – pracownik biura próbuje się z nim skontaktować. Inne wartościowe i nieodebrane zguby z Biura Rzeczy Znalezionych MPK w Poznaniu trafiają do Biura w urzędzie miasta.

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK Poznań mieści się przy ul. Głogowskiej 131/133. Czynne jest we wtorki i piątki w godzinach od 10.00 do 14.00. Telefon: 61 839 60 03. AW

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz