Cała trasa tramwajowa na Naramowice gotowa


Przybywa dróg i chodników

W dalszym ciągu kontynuowane są prace związane z układem drogowym towarzyszącym trasie tramwajowej. Łączna długość budowanych lub przebudowanych dróg, razem z dojazdowymi i skrzyżowaniami, wyniesie prawie 7,5 km.

Mieszkańcy korzystają już z odmienionego odcinka ul. Naramowickiej między pętlą Wilczak a ul. Lechicką. Coraz bardziej zaawansowane są prace przy budowie zupełnie nowego odcinka drogi, jakim jest al. Praw Kobiet (wcześniej roboczo nazywana Nową Naramowicką). Do historii przeszło również jednopoziomowe skrzyżowanie ul. Lechickiej i Naramowickiej, które zmienia się w dwupoziomowy węzeł drogowy z tramwajem jadącym bezkolizyjnie nad ul. Lechicką. Trwają także przygotowania do testów obciążeniowych wiaduktów drogowych, a następnie uruchomienia całego węzła. Wraz z postępem prac udostępniane są fragmenty chodników, które stanowią ważny element powstającej infrastruktury.

Zyskują również rowerzyści, bo przybędzie w sumie osiem kilometrów dróg dla tego środka transportu. Podobnie jak wzdłuż oddanych już do użytku fragmentów dróg rowerowych, na pozostałych także zamontowana zostanie mała architektura. Co ok. 50 metrów wyznaczane są tzw. miejsca odpoczynku, czyli ławki ze stojakiem rowerowym. Wykonawca inwestycji wprowadza także nową zieleń, co widać już na odcinku między pętlą Wilczak a ul. Lechicką i częściowo także na pozostałych odcinkach. Pojawiły się tam nowe drzewa, krzewy, byliny, pnącza, a torowisko jest pokryte rozchodnikiem.

Zakończenie całego zadania, czyli oddanie do użytku również układu drogowego, planowane jest na jesień bieżącego roku.

Z Naramowic na Garbary

Równolegle z budową odcinka między pętlą Wilczak a ul. Błażeja przygotowywana jest dokumentacja dla drugiego etapu trasy tramwajowej, łączącego pętlę Wilczak z centrum miasta poprzez ul. Szelągowską i Garbary. Inwestycja ma już ostateczną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, realizacja zadania jest zależna od dofinansowania zewnętrznego. RB, PIM, ZTM

Fot. PIM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz