C jak cyfryzacja: nowy wymiar informacji pasażerskiej w transporcie publicznym


Miasto Poznań systematycznie i konsekwentnie podnosząc standard transportu publicznego, rozbudowuje systemy informacji pasażerskiej. Tylko w tym roku na przystankach zostaną zamontowane nowe tablice wyświetlające aktualne odjazdy danej linii. Pod rondem Kaponiera planowany jest montaż specjalnych ekranów LED, które pomogą pasażerowi podjąć decyzję, z którego wyjścia/przystanku najlepiej skorzystać. ZTM oferuje także bezpłatne przygotowywanie wirtualnych paneli informacyjnych (stron internetowych) z rozkładem jazdy on-line dla wybranych węzłów i przystanków.

– Aktualna, czytelna i zrozumiała informacja pasażerska jest niezwykle istotnym elementem nowoczesnego transportu zbiorowego. Dlatego przykładamy dużą wagę do cyfryzacji, żeby wszyscy korzystający z komunikacji publicznej mieli do dyspozycji bieżącą informację, zarówno na przystankach lub węzłach komunikacyjnych, jak i w swoim miejscu pracy lub na smartfonie – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca Prezydenta Poznania. – W tym roku liczba 137 tablic informacji pasażerskiej zostanie zwiększona. Co więcej, w przestrzeni publicznej pojawią się też specjalne totemy informacyjne na Dębcu i Ogrodach. Zamierzamy wreszcie uporządkować kwestię informacji na jednym z najważniejszych węzłów Poznania, czyli pod Kaponierą. Pasażerowie zyskają tablice LED z informacją za ile minut z danego przystanku odjedzie tramwaj lub autobus – wskazuje Mariusz Wiśniewski.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz