Brzmienie dawnego Poznania – majowe koncerty


Trwają koncerty tegorocznej edycji cyklu „Brzmienie Dawnego Poznania”. To największy w Poznaniu cykl koncertowy poświęcony muzyce dawnej i jeden z największych w Polsce. Najbliższy koncert już 10 maja, a w kościoła ojców Karmelitów przy ulicy Działowej w Poznaniu wystąpi Bruno Helstroffer.

Bruno Helstroffer_C_fot_ Jean-Baptiste Millot
Koncerty w ramach cyklu „Brzmienie dawnego Poznania” zaplanowane są od kwietnia do września. Artyści występujący podczas wieczorów to niewątpliwe gwiazdy w swoich krajach, a wielu z nich to prawdziwe legendy światowych sal koncertowych.

Program majowych koncertów:
– we wtorek 10 maja zapraszamy do kościoła ojców Karmelitów przy ulicy Działowej, gdzie wystąpi Bruno Helstroffer ,
– we wtorek 24 maja zapraszamy do kościoła Bożego Ciała przy ulicy Krakowskiej, gdzie zagra Myriam Rignol .

Początek koncertów  – godzina 20.30. Bezpłatne zaproszenia do odbioru w Radiu Merkury i w miejscach koncertów.

Prezentacja artystów:

Bruno Helstroffer studiował gitarę w Konserwatorium w Strasburgu. W pewnym momencie porzucił studia klasyczne i zwrócił się w stronę improwizacji, począwszy od bluesa, poprzez jazz, aż po muzykę rockową. W dziedzinie muzyki barokowej współpracuje między innymi z: Le Concert Spirituel, Le Poème Harmonique, Les Musiciens de St Julien, Les Ambassadeurs, Amarillis, The Witches. Od dłuższego czasu zaangażowany jest w projekty z dziedziny teatru lalkowego oraz tańca nowoczesnego i muzyki współczesnej. Gra recitale solowe, w których obok muzyki dawnych mistrzów, pojawia się poezja współczesna oraz muzyka improwizowana. Jego najbardziej znanym projektem autorskim jest płyta „Love, I Obey” poświęcona angielskim balladom elżbietańskim oraz pieśniom ludowym z Ameryki Północnej. W nagraniu płyty wzięła udział znakomita francuska śpiewaczka folk, Rosemary Standley. Bruno Helstroffer jest aktywny także na scenie jazzowej i „około jazzowej”, współpracując z wieloma znanymi liderami, takimi jak: Michel Godard, David Chevalier, Jean-Louis Matinier, Joël Grare, Steve Swallow.

Myriam zaczęła grać na violi da gamba jako siedmiolatka w Perpignan. Dziewięć lat później studiowała już w klasie Marianne Muller w konserwatorium w Lyonie. Przez rok była też studentką Rainera Zipperlinga w Kolonii. Korzystała także z uwag Jordi Savalla, Wielanda Kuijkena, Philippe’a Pierlot oraz Emmanuela Balssa. Jest laureatką konkursów muzycznych w Niemczech, Japonii oraz w Belgii. Jest współzałożycielką formacji Les Timbres, a oprócz niego występuje w zespołach: Correspondances, les Arts Florissants, l’Ensemble Pygmalion, Le Poème Harmonique, Ricercar Consort, L’Achéron. Od roku 2011 prowadzi klasę violi da gamba w konserwatorium w Besançon.

oprac. tww, fot. mat. prasowe / Jean-Baptiste Millot / Catherine Marey

Dodaj komentarz