Wirtualni pracownicy Biura Poznań Kontakt są kompleksowym wsparciem dla poznaniaków i poznanianek. Zasygnalizują o zaległych opłatach, pomogą w umówieniu lub odwołaniu wizyty w urzędzie a także – to nowość – przypomną o zbliżającym się jej terminie.
Asystenci głosowi, bo o nich mowa, stanowią najliczniejszą grupę wsparcia w codziennych obowiązkach pracowników tego biura. W pierwszym kontakcie mieszkańców Poznania z urzędem pomaga voicebot – „e-konsultantka”, której zadaniem jest zrozumienie sprawy i połączenie z właściwą osobą. Dodatkowo poznaniacy i poznanianki mogą liczyć na wsparcie bota w procesie rezerwacji wizyty, np. w sprawie rejestracji pojazdu.
Nowością jest przypominanie o zbliżającym się terminie wizyty w urzędzie – chodzi o sprawy dotyczące m.in. dowodu osobistego, prawa jazdy lub zmian w aktach Stanu Cywilnego. Podczas rozmowy klienci mogą za pomocą klawiatury numerycznej potwierdzić bądź anulować wskazaną wizytę. Dzięki temu rozwiązaniu pozostali poznaniacy i poznanianki zyskują dodatkowe wolne terminy na załatwienie spraw urzędowych.