Bo Kolejorz jest również Twój. Wyraź swoją opinię


Około stu tysięcy kibiców w ciągu roku odwiedza mecze Kolejorza rozgrywane przy Bułgarskiej. Wielokrotnie więcej zasiada w czasie meczów przed telewizorami, komputerami, czy odbiornikami radiowymi. Deklarujących swoją sympatię dla Lecha są miliony. Wszyscy mają jedną wspólną cechę – zależy im na dobru klubu. Oto okazja, by wyrazić swoją opinię na temat Poznańskiej Lokomotywy.

Ankieta „Twój Kolejorz. Wyraź swoją opinię o Lechu” została przygotowana we współpracy z niezależną firmą zajmującą się badaniem rynku w branży sportowej (Sport Analytics) i po wielu konsultacjach z kibicami, przede wszystkim Stowarzyszeniem Kibiców Lecha Poznań.

– Jeździmy za ukochanym klubem po całej Polsce i Europie – zdradza Radosław Majchrzak, prezes SKLP. – Często przyglądamy się innym klubom, stadionom, czy miastom, widzimy jak są zorganizowane. Porównujemy, co mamy lepsze, a co wymaga poprawy. Ta ankieta to bardzo dobry pomysł i idealna okazja, by poznać opinie wszystkich kibiców, zresztą nie tylko tych, którzy są stałymi bywalcami przy Bułgarskiej. Pytamy w niej o bardzo wiele kwestii związanych z kibicowaniem Kolejorzowi. To komfort na stadionie, częstotliwość przychodzenia na mecze, zainteresowanie akcjami organizowanymi przez klub, czy choćby ocena asortymentu oferowanego w klubowym sklepie.

Badanie zostanie przeprowadzone na reprezentatywnej próbie kibiców klubu KKS Lech Poznań. Dobór próby: warstwowo-proporcjonalny.

– Jednostką analizy w badaniu ilościowym będą kibice. Kwotami w przedmiotowym badaniu będą płeć i wiek – tłumaczy Paweł Chmielowski ze Sport Analytics. – Starannie dobrana próba losowa w połączeniu ze standaryzowanym kwestionariuszem ankiety umożliwi trafne formułowanie wniosków o objętej badaniami zbiorowości. Wielkość próby badawczej wynosi 2378 kibiców klubu KKS Lech Poznań. Dzięki metodologii z 95% pewnością osiągamy 2% błędu statystycznego.

– Lech Poznań to klub, który ma dawać swoim kibicom przede wszystkim poczucie dumy, emocje, ale też zagwarantować im komfort w każdej sferze swojej działalności – mówi Sebastian Starczewski, dyrektor marketingu Lecha Poznań. – Chcemy znać opinie naszych kibiców na nasz temat, bo właśnie ten jak najwyższy komfort i podejmowane przez nas aktywności mają być wypadkową ich oczekiwań.

Sport Analytics po zakończeniu badania dostarczy ogólne podsumowanie ankiety do Stowarzyszenia Kibiców Lecha Poznań, które zostanie też opublikowane na stronie internetowej klubu jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2016/2017.

– Samo narzędzie oparte jest o dobre praktyki z klubów zachodnioeuropejskich – mówi dr Marcin Cybulski, badacz ze Sport Analytics. – Będzie ono cykliczne. Obserwując badania np. w Premier League zauważaliśmy, że cykliczność badań jest kluczem do sukcesu w rozwoju relacji z kibicami. Takie badania prowadzone są w wielu europejskich klubach 1-2 razy w sezonie i dają możliwość wypowiedzenia się w sprawach „leżących” na sercu.

Ankieta znajduje się tutaj >>>

Dodaj komentarz