Bezprecedensowe inwestycje na północy Poznania


Najpóźniej w II kwartale przyszłego roku powinna być gotowa dokumentacja przetargowa dla drugiego etapu inwestycji, czyli odcinka trasy tramwajowej łączącego pętlę „Wilczak” ze skrzyżowaniem ulic Garbary i Estkowskiego.

Na możliwość dojazdu tramwajem do centrum czekają m.in. nowi mieszkańcy ul. Bolka. Miasto oddało pod koniec ubiegłego roku do użytku dwa budynki z mieszkaniami komunalnymi, które zasiedliło 90 rodzin.

Parking, tramwaj, rower

Równolegle z budową tramwaju na Naramowice, Miasto podejmuje działania, które mają pomóc w ograniczaniu wjazdu pojazdów do Poznania. Wśród nich jest budowa parkingów Park and Ride. Pierwszy z nich na początku roku oddano do użytku właśnie w północnej części miasta – przy ul. Szymanowskiego. Obiekt, wybudowany kosztem ok. 5,8 mln zł, umożliwia sprawną przesiadkę do Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, którego infrastruktura torowo-sieciowa jest regularnie odnawiana. W ostatnich trzech latach z miejskiej kasy przeznaczono na ten cel ok. 13 mln zł. Kolejne środki – ok. 2,8 mln zł – zostaną przeznaczone na przebudowę wiaduktu nad PST – Szymanowskiego. Projekt jest już gotowy. Zakończenie prac budowlanych przewidziane jest na listopad przyszłego roku.

Do pętli PST można dojechać również rowerem. W północnej części Poznania rozwija się infrastruktura dla korzystających z jednośladów. Montowane są nowe stojaki rowerowe – w październiku ub. roku przybyło ich ponad 30. W tym roku planuje się utworzenie kolejnych miejsc postojowych dla rowerów przy węzłach przesiadkowych i przystankach peryferyjnych. Trwa wybór lokalizacji. Wśród propozycji są m.in. pętle na Morasku i w Radojewie oraz ul. Boranta.

Od początku tegorocznego sezonu system Poznańskiego Roweru Miejskiego w tej okolicy wzbogacił się o dwie nowe stacje – w rejonie ulic Karpia i Jasna Rola. Powstają również nowe drogi dla rowerów – w najbliższym czasie realizowane będą ścieżki rowerowe m.in. wzdłuż ul. Połabskiej, Umultowskiej, Łużyckiej, Stoińskiego i Wiechowicza. Bezpieczniejsze dla wszystkich, w tym również dla rowerzystów, ma być skrzyżowanie ulic: Stróżyńskiego-Marka z Aviano- Morasko-Mateckiego, które będzie przebudowane do października przyszłego roku.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz