Bez świateł w okolicy Starego Browaru


Wyłączenie sygnalizacji i zmieniona organizacja ruchu ma wpłynąć na uspokojenie i poprawę bezpieczeństwa w okolicy Starego Browaru. Powstaną również nowe miejsca parkingowe.

W weekend rozpoczęły się prace nad zmianą organizacji ruchu na skrzyżowaniach wzdłuż ul. Ratajczaka. Testowo wyłączono sygnalizację na skrzyżowaniu ulic: Ratajczaka, Ogrodowej i Powstańców Wielkopolskich oraz Kościuszki i Powstańców Wielkopolskich. Po zakończeniu trwającego obecnie remontu ul. Niezłomnych na skrzyżowaniu łączącym tę ulicę z Kościuszki i Ratajczaka, oprócz wyłączenia sygnalizacji świetlnej, zaplanowano testowe wprowadzenie mini ronda. Prawdopodobnie budowa pełnego ronda i większa zmiana organizacji ruchu nastąpi po zakończeniu remontu ul. Św. Marcin. W czasie jego trwania to właśnie ulicami Kościuszki, Powstańców Wielkopolski i Ratajczaka przeprowadzone będą objazdy.

Organizacja ruchu

Na dwóch skrzyżowaniach (Ratajczaka/Ogrodowa/Powstańców Wielkopolskich oraz Kościuszki/Powstańców Wielkopolskich), po wyłączeniu sygnalizacji, wprowadzona zostanie równorzędność. To znaczy, że jadący z prawej strony będą mieć pierwszeństwo przejazdu. Takie rozwiązanie znacznie poprawia bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu (pieszych, rowerzystów i kierowców). Kierujący samochodami jadą wówczas znacznie ostrożniej, bo przy takich skrzyżowaniach są zobligowani do zmniejszenia prędkości, aby przeanalizować sytuację na drodze i podjąć decyzję, który pojazd ma pierwszeństwo przejazdu. Dodatkowo na dojeździe do skrzyżowań dopuszczalna prędkość zostanie ograniczona do 30 km/h.
Na ul. Kościuszki, przy dojeździe do zaplanowanego ronda, pozostaną dwa pasy ruchu. Prawy będzie dla skręcających w stronę Wildy, lewym będzie można przejechać na wprost. Na ulicy Niezłomnych będzie można poruszać się tak samo jak obecnie. Na ul. Ratajczaka, na odcinku dochodzącym do ronda, będzie tylko jeden pas dla samochodów.

– Sytuacja na wspomnianych ulicach oraz skrzyżowaniach będzie monitorowana zarówno przed wprowadzeniem, jak i po wprowadzeniu nowych rozwiązań. Dodatkowo po wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu przeprowadzone zostaną badania i analizy natężenia ruchu – informuje Marcin Idczak z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. – Z uwagi na wyłączenie sygnalizacji świetlnej nie powinny powstawać większe zatory na jezdni. Wyłączenie sygnalizatorów w innych punktach Poznania spowodowało upłynnienie ruchu – dodaje Idczak.

Przy projektowaniu zmian w organizacji ruchu wzięto pod uwagę fakt, że nie będzie można już przejeżdżać częścią ul. Święty Marcin, gdzie od września prowadzone będą prace budowlane oraz to, że innymi drogami pojadą kierowcy, którzy do tej pory przejeżdżali całą długością ul. Ratajczaka lub skręcali w nią z ul. Święty Marcin. Znaczna część ul. Ratajczaka zostanie wówczas wyłączona dla ruchu samochodowego – z wyjątkiem dojazdu do posesji.

Nowe miejsca parkingowe

Przy okazji zmiany organizacji ruchu na ul. Ratajczaka, pomiędzy skrzyżowaniem z Powstańców Wielkopolskich a ul. Niezłomnych, powstaną nowe miejsca postojowe. Po zachodniej stronie jezdni planowane jest wyznaczenie ukośnego parkowania.
Nowe miejsca postojowe wyznaczone zostaną także na ul. Ogrodowej. Obecnie jest tam zakaz postoju na ulicy od strony budynków. Znak zakazu zostanie zlikwidowany. Ulica Ogrodowa pozostanie dwukierunkową.

Wygodniej dla pieszych

Zmiany organizacji ruchu w rejonie ul. Ratajczaka mają uspokoić ruch i poprawić bezpieczeństwo w tym rejonie. Po zakończeniu remontu ul. Niezłomnych i wybudowaniu mini ronda powstanie brakujące od jego północnej strony nowe przejście dla pieszych. Na ul. Kościuszki, przy dojeździe do ronda wzdłuż Starego Browaru oraz na Ratajczaka, pomiędzy Kościuszki i Ogrodową, powstaną kontrapasy rowerowe.

Zmiany na Wielkiej

Testowo zostanie również wyłączona sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Garbary i Wielkiej. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu na ul. Wielkiej, przy wylocie z ul. Mostowej. Wyłączony z ruchu zostanie lewy pas, który służył do skrętu w lewo w ul. Garbary. Skręcać będzie można ze środkowego pasa, którym będzie można jechać także na wprost. Zmiany mają na celu zwiększenie przepustowości skrzyżowania. – Jeśli takie rozwiązanie się sprawdzi to zmiana organizacji ruchu zostanie wprowadzona na stałe – informuje ZDM.

Czytaj także: POZNAŃ: Półmetek remontów na torach

źródło www.poznan.pl

 

 

Dodaj komentarz