MPK planuje remont torów na trasie PST i ul. 28 Czerwca 1956 r.


MPK Poznań ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej remontu torowiska i sieci trakcyjnej na ul. 28 Czerwca 1956 r. oraz torowiska na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. To pierwszy krok w kierunku remontów, których realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż w roku 2020. Już teraz jednak poznański przewoźnik chce mieć przygotowaną dokumentację projektową, by dobrze zaplanować prace w następnych latach.

Remont torowo-sieciowy na ul. 28 Czerwca 1956 r. to kontynuacja prac, które rozpoczną się w tym roku. Chodzi o przebudowę torowiska w ciągu ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956r., która jest dofinansowana z pieniędzy unijnych. Przebudowywany będzie odcinek do skrzyżowania z ulicami Krzyżową i Kilińskiego. Rozpisany w ostatnich dniach przetarg na wykonanie dokumentacji dotyczy z kolei odcinka od tego skrzyżowania do ul. Hetmańskiej.

Torowisko na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju nie było kompleksowo naprawiane na całym odcinku od czasu powstania, czyli od 1997 roku. W zeszłym roku prowadzone były prace związane z przebudową trakcji.

– To newralgiczny dla komunikacji miejskiej w Poznaniu odcinek, z którego codziennie korzysta około 100 tysięcy osób. Od otwarcia Pestki nie było generalnego remontu, to wystarczający okres – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz