Z kolei burmistrz Sierakowa Witold Maciołek przyznał, że początkowo sceptycznie podchodził do idei transportu regionalnego. Dynamiczny rozwój związku sprawił, że zdecydowano o wstąpieniu w jego struktury.
– Zależy nam przede wszystkim na zapewnieniu połączeń do wsi, które aktualnie takich nie mają. Mam nadzieję, że jako uczestnik będziemy mogli negocjować trasy przebiegające przez gminę Sieraków, a z czasem uruchomić nowe połączenia – podkreślił.
Na rozwój przewozów związek otrzymał dotację z Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych w wysokości prawie pięciu milionów złotych. Nakłady finansowe są potrzebne, bo przed władzami stoi wiele wyzwań, jak chociażby prace nad koncepcją modernizacji dworca w Śremie, integracją taryfy PKS z PKM-ką i ZTM Poznań czy też odnowieniem floty.
Jeszcze w kwietniu ma zostać rozstrzygnięty przetarg na zakup 20 nowych autobusów z napędem hybrydowym. Wszystkie kupowane pojazdy będą w pełni przystosowane do osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Obecnie związek dysponuje 75 pojazdami.
W ubiegłym roku nastąpił wzrost pracy przewozowej z poziomu 2 mln km do 2,7 mln km przejechanych kilometrów. Po przyjęciu nowych członków wartość ta wzrośnie o kolejne 0,5 mln km. W 2022 roku liczba obsługiwanych linii wyniosła 125 (wzrost o 76%), na których przewieziono łącznie 880.369 pasażerów.
– W tym roku w ramach KPO będziemy się ubiegać o dofinansowanie do zakupu 50 nowych autobusów hybrydowych oraz 10 autobusów elektrycznych. Dane te pokazują, jak dynamicznie działa związek – zaznacza starosta poznański.