Barka na placu budowy mostów Berdychowskich


Równolegle na brzegach Berdychowa i Ostrowa Tumskiego montowane są wielkogabarytowe elementy pierwszego z mostów. Nad Wartostradą (po stronie Berdychowa) oraz analogicznie po stronie Ostrowa Tumskiego, pojawiły się pierwsze elementy łuku przyszłej przeprawy. Nad nim docelowo zamontowana zostanie konstrukcja, po której poruszać się będą piesi i rowerzyści. Na plac budowy na bieżąco dostarczane są kolejne elementy konstrukcji z Krakowa i Radomska, gdzie prowadzone są próbne montaże, weryfikujące poprawność ich wykonania. Na placu budowy elementy te są montowane i spawane w całość. Do scalania tak dużych konstrukcji wykorzystywane są żurawie o udźwigu 500 i 450 ton, a największe, stalowe części mostów liczą 26 metrów długości. Części konstrukcji łuku i pomostu są zaprojektowane jako przekroje zamknięte. Przypominają wyglądem stalowe skrzynie. Wykonano w nich włazy, do których wchodzą uprawnieni spawacze i łączą konstrukcję od środka. Prace spawalnicze prowadzone są również z poziomu gruntu.

W związku z zakończeniem obecnej partii dostaw, od 18 kwietnia ponownie możliwe będzie parkowanie w ciągu ul. Wieżowej oraz w rejonie skrzyżowania tej ulicy z ul. Nowe Zagórze.

Powstające mosty Berdychowskie ułatwią komunikację okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. Nad Wartą i Kanałem Ulgi powstaną dwie konstrukcje o długości 165 i 117 metrów. Obie części zaplanowano jako analogiczne pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym, tworzące jednolitą całość. Powstaną też chodniki, pochylnie, schody, oświetlenie i mała architektura.

Fot. PIM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz