Posnania aktywnie angażuje się w działania wspierające kobiety – nie tylko w roli klientek, ale przede wszystkim jako mamy, córki, przyjaciółki i partnerki. W tym roku obiekt włączył się w ogólnopolską kampanię Federacji Stowarzyszeń Amazonki promującą profilaktykę raka piersi i zachęcającą do regularnych badań. Efekt? Dwa tysiące złotych zebranych dzięki zaangażowaniu klientów, setki kobiet uświadomionych w zakresie troski o zdrowie oraz poruszający film przedstawiający historie Amazonek i podkreślający rolę regularnych badań.
„Mama nauczyła mnie odwagi”, „rzeczą, którą moja mama robi najlepiej na świecie, jest pomoc w trudnych chwilach i sytuacjach, „dzięki tobie stałem się człowiekiem, który może iść naprzód
i budować swoje życie” – mówią bohaterowie i bohaterki filmu, który powstał w ramach akcji „Mała wstążka, wielki gest”, wspierającej kampanię Amazonek. Film to nie tylko zbiór historii – to emocjonalny apel kobiet, które same przeszły przez chorobę i dziś, z perspektywy doświadczenia, przypominają innym: badaj się, dla siebie i dla tych, którzy cię kochają. Nagranie było zaproszeniem do udziału w wydarzeniu, ale również – a może przede wszystkim – zachęcało do refleksji i podjęcia profilaktycznych działań.
Film można obejrzeć tutaj.
Dwa tysiące złotych na rzecz profilaktyki raka piersi
W ramach poznańskiej edycji kampanii Federacji Stowarzyszeń Amazonki „Badamy nie tylko MAMY”, w Posnanii stanęło stoisko edukacyjne prowadzone przez przedstawicielki stowarzyszenia, gdzie uczestniczki mogły nauczyć się prawidłowego samobadania piersi, porozmawiać z ekspertkami o profilaktyce nowotworowej i standardach leczenia oraz poznać zalecenia dotyczące badań takich jak USG i mammografia.
Tuż obok stoiska pojawiła się instalacja ze wstążkami – tworzona przez klientów Posnanii. Każda zawieszona wstążka stanowiła nie tylko okazję do symbolicznego wsparcia, ale była także wyrazem realnej pomocy – za każdą wstążkę Posnania przekazała 1 zł na rzecz Stowarzyszenia Amazonki. Łącznie klienci zawiesili tysiąc wstążek – udowadniając, jak ogromną wartością są ich bliscy i przyczyniając się do zebrania 1 tys. złotych dla Amazonek. Posnania podwoiła tę kwotę, zasilając konto Stowarzyszenia 2 tys. zł.
– Od 13 lat jestem mamą i wiem, że dla nas, mam, najważniejsze jest dbanie o innych. Zapominamy, że najważniejszym wyrazem troski o bliskich jest przede wszystkim troska o siebie, o swoje zdrowie i regularne badania. Właśnie o tym chcieliśmy przypomnieć uczestniczkom
i uczestnikom wydarzenia w Posnanii. Jego odbiór, a w szczególności liczba zawieszonych wstążek przekroczyły nasze oczekiwania. Pokazały też, że świadomość na temat profilaktyki raka piersi jest coraz większa. Dlatego, w ramach podziękowania, podwajamy kwotę darowizny na rzecz Stowarzyszenia Amazonki i zobowiązujemy się do kontynuacji działań – mówi Agnieszka Juszkis, Dyrektor Marketingu Posnanii.
W czerwcu Posnania zaplanowała kolejne działania edukacyjne – tym razem dla panów. W Dzień Ojca odbędzie się wydarzenie promujące badania profilaktyczne dla mężczyzn. Tym samym Posnania kontynuuje swoją misję wspierania zdrowia całych rodzin – bez tabu, z empatią
i odpowiedzialnością.
Fot. Materiały prasowe