Więcej „wodorów” to mniej starszych autobusów
MPK Poznań zamówiło łącznie 25 takich pojazdów. Dostarcza je Solaris Bus & Coach.
– Czysty i zrównoważony transport to podstawa funkcjonowania miast przyszłości. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy dostarczać do Poznania autobusy wodorowe i że jego mieszkańcy już dziś będą mogli przekonać się o zaletach wodoru jako czystego i efektywnego nośnika energii. Przez ostatnie kilka lat w transporcie publicznym w Europie dokonała się niesłychana, zielona transformacja. Z radością patrzę na to, że Poznań nie tylko dotrzymuje tempa tym dynamicznym zmianom, ale jest ich zdecydowanym liderem – mówi Dariusz Michalak, wiceprezes Zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za obszary Badań i Rozwoju oraz Logistyki.
Już zakończyły się odbiory dwóch autobusów wodorowych. Od jutra będą przewozić pasażerów (23 września „wodorowiec” obsługiwać będzie linie: 152, 162, 166, 184). W kolejnych tygodniach liczba wodorowych pojazdów i linii, na które będą kierowane, będzie wzrastać. Jednocześnie zmniejszy się liczba najstarszych autobusów, spełniających niższe normy emisji spalin (będą one wycofywane z ruchu). Wszystkie zamówione autobusy mają być dostarczone do 15 grudnia.
– „Wodorowce” będą kierowane przede wszystkim na linie funkcjonujące we wschodniej części Poznania, gdzie obecnie wciąż jeszcze dominują autobusy spalinowe. Dworce Rataje i Śródka będą tymi, na których będą pojawiać się najczęściej. Ale nie tylko. Autobusy z napędem wodorowym charakteryzują się dużym zasięgiem na jednym tankowaniu i krótkim czasem napełniania zbiorników z wodorem, więc mogą kursować na każdej linii komunikacyjnej – mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań.