Archeolodzy na placu budowy mostów Berdychowskich


Technicznie przeprawa składać się będzie z dwóch konstrukcji. Ta nad Wartą będzie miała 165 metrów długości, natomiast druga, nad tzw. Kanałem Ulgi – 117 metrów. Obie części zaplanowano jako analogiczne pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym, tworzące jednolitą całość. Zadanie obejmuje nie tylko budowę przeprawy, ale też chodników, pochylni i schodów. W rejonie inwestycji zmieni się również istniejący odcinek Wartostrady tak, by całość była spójna komunikacyjnie. W planach jest także przebudowa skrzyżowania ulic Berdychowo i prof. Jacka Rychlewskiego, które znajduje się przy Politechnice Poznańskiej.

Wprowadzone zostaną rozwiązania przyjazne wszystkim użytkownikom, w tym z niepełnosprawnością oraz osobom starszym. Nowa atrakcja nad Wartą będzie oświetlona i z systemem miejskiego monitoringu. W zakres prac wchodzi budowa towarzyszącej infrastruktury technicznej, w tym sieci teletechnicznej i kanalizacji deszczowej. Pojawi się również mała architektura, taka jak ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe czy elementy systemu informacji miejskiej. Przewidziany jest także montaż urządzenia zliczającego przejeżdżających rowerzystów.

Inwestycja otrzymała dofinansowanie ze środków Banku Gospodarstwa Krajowego. PIM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz