Będą kontrole firm odbierających odpady, bo są opóźnienia


Zgromadzenie Związku Międzygminnego „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”, obradujące 16 stycznia br., z uwagi na opóźnienia w odbiorze odpadów z niektórych nieruchomości, zdecydowało przeprowadzić kontrole baz i potencjału technicznego firm, które wygrały przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów.

 

W szczególności sprawdzana będzie liczba pojazdów i ich wykorzystanie do obsługi sektorów. Postanowiono także przygotować się do zlecenia wykonania zastępczego odbioru odpadów innym firmom, jeśli obecni wykonawcy nie będą się należycie wywiązywać z zawartych ze Związkiem umów na odbiór i zagospodarowanie odpadów.

W dyskusji członkowie Zgromadzenia podkreślali konieczność podjęcia zdecydowanych działań wobec obu wybranych w przetargu konsorcjów. Mieszkańcy zgłaszają bowiem zastrzeżenia zarówno do pracy konsorcjum Remondis Sanitech jak i FB Serwis. Obecnie najwięcej zgłoszeń o nieprawidłowościach napływa z Grunwaldu i Rataj.

Zgromadzenie rozpoczęło także dyskusję na budżetem Związku na 2015r. Zakłada on dochody i wydatki w wysokości 152,8 mln zł i został pozytywnie zaopiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Po zapoznaniu się z nią oraz propozycjami zmian członkowie Zgromadzenia postanowili przerwać debatę i kontynuować ją na posiedzeniu w dniu 30 stycznia br. Podczas obrad Jakub Jędrzejewski, przewodniczący Zarządu złożył oświadczenie o zrzeczeniu się wynagrodzenia z tytułu pracy w Związku Międzygminnym.

 

Dodaj komentarz