Oszczędź swój czas i pieniądze! Zapisz ulgę metropolitalną i kup Bilet Metropolitalny w PSB


Chcąc ułatwić obsługę klientów ZTM w Poznaniu wprowadził możliwość zapisywania prawa do zakupu Biletu Metropolitalnego także w 112 punktach sprzedaży biletów. To wygodne i proste rozwiązanie, które ma pozwolić klientom oszczędzić czas, a dzięki zakupowi Biletu Metropolitalnego – także pieniądze. Wprowadzono także dodatkowe – czasowe – oznakowanie punktów, mające na celu ich lepszą rozpoznawalność.

 

W zgodnej opinii pasażerów Bilet Metropolitalny jest jedną z wielu zalet systemu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej. To flagowy produkt nowej – obowiązującej od 1 lipca – taryfy biletowej ZTM Poznań. O zainteresowaniu tym biletem może świadczyć fakt, że już ponad 40 tysięcy osób złożyło oświadczenie uprawniające do uzyskania BM, natomiast samych Biletów Metropolitalnych sprzedano prawie 52 tys. sztuk (UWAGA! Liczba biletów nie będzie zgodna z liczbą oświadczeń, ponieważ na jednym oświadczeniu można wpisać kilka osób uprawnionych do ulgi).

Warto podkreślić, że pasażer kupujący sieciowy Bilet Metropolitalny na 30 dni (na strefę A) ma aż 16 złotych zniżki w porównaniu do osoby korzystającej z sieciówki na 30 dni (na strefę A) bez ulgi metropolitalnej.

Chcąc ułatwić składanie oświadczeń znacznie uprościliśmy tę procedurę. Od dziś wypełniony i podpisany dokument będzie można nie tylko złożyć w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań, lecz skorzystać z dwóch dodatkowych możliwości:

  1. WYSŁANIE OŚWIADCZENIA POCZTĄ ELEKTRONICZNĄ

Żeby skorzystać z tego ułatwienia wystarczy wydrukować oświadczenie dostępne na stronie: www.peka.poznan.pl, wypełnić je i podpisać, a następnie zeskanować i PRZESŁAĆ na adres: oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl

Dane zapisane w oświadczeniu zostaną (maks. do 4 dni roboczych) wprowadzone na konto Klienta w serwisie PEKA, o czym zostanie on powiadomiony e-mailem. Wówczas wystarczy, że wybierze się on do jednego ze 112 punktów sprzedaży biletów, żeby wgrać uprawnienie na kartę PEKA i ewentualnie kupić Bilet Metropolitalny.

  1. WYSŁANIE OŚWIADCZENIA DROGĄ POCZTOWĄ

Żeby skorzystać z tego ułatwienia wystarczy wydrukować oświadczenie dostępne na stronie: www.peka.poznan.pl, wypełnić je i podpisać, a następnie wysłać na adres: Zarząd Transportu Miejskiego, ulica Matejki 59, 60-770 Poznań.

Dane zapisane w oświadczeniu zostaną (maks. do 7 dni roboczych) wprowadzone na konto Klienta w serwisie PEKA, o czym zostanie on powiadomiony:

  • e-mailem – jeśli Klient podał adres e-mail w oświadczeniu,
  • sms-em – jeśli Klient podał numer telefonu w oświadczeniu

Po uzyskaniu powiadomienia wystarczy, że Klient wybierze się do jednego ze 112 punktów sprzedaży biletów, żeby wgrać uprawnienie na kartę PEKA i ewentualnie kupić Bilet Metropolitalny.

PUNKTY SPRZEDAŻY BILETÓW

Punkty sprzedaży biletów cieszą się rosnącym powodzeniem, są coraz lepiej rozpoznawalne. Świadczą o tym wyniki sprzedaży biletów w miesiącu lipcu. Już 29 proc. zakupów biletów okresowych i 30 proc. doładowań tPortmonetki było wykonywanych właśnie w PSB.

Chcąc lepiej uwidocznić te punkty w przestrzeni miasta przygotowaliśmy specjalne oznakowanie. Mamy nadzieję, że będzie ono przyciągać wzrok klientów. Flagi na początek znajdą się przy punktach sprzedaży biletów w następujących lokalizacjach:

  1. ul. Grunwaldzka/Matejki – Eurokiosk,
  2. ul. Dąbrowskiego 107 – salonik Kolporter,
  3. rondo Rataje/Krzywoustego – kiosk Ruch,
  4. rondo Rataje – kiosk na przystanku tramwajowym w kierunku Królowej Jadwigi,
  5. ul. Piłsudskiego 2B – kiosk,
  6. ul. Zamenhofa/Obrzyca – salonik prasowy,
  7. os. Jagiellońskie 6 – pawilon handlowy,
  8. os. Jana III Sobieskiego – kiosk na pętli PST,
  9. rondo Śródka/ul. Jana Pawła II – Eurokiosk na przystanku tramwajowym,
  10. most Teatralny – kiosk Ruch,
  11. ul. Fredry – Eurokiosk na przystanku tramwajowym w kierunku mostu Teatralnego,
  12. ul. Fredry/Kościuszki – kiosk Ruch na przystanku tramwajowym w kierunku mostu Teatralnego (od ul. Kościuszki)
  13. ul. Dąbrowskiego 49D – salonik Kolporter,
  14. ul. Dąbrowskiego/rynek Jeżycki – Eurokiosk,
  15. plac Bernardyński – Eurokiosk na przystanku tramwajowym,
  16. pl. Wiosny Ludów/ul. Szymańskiego – kiosk
  17. ul. Piekary 1 – Trafika,
  18. ul. Piekary 24 – Trafika,
  19. rynek Wildecki 4 – kiosk Ruch

Ponadto, jest już dostępna na stronie www.peka.poznan.pl interaktywna mapa z lokalizacjami punktów sprzedaży biletów i Punktów Obsługi Klienta. Wystarczy kliknąć w oznaczenie punktu, a pasażer natychmiast otrzyma jego adres, godziny otwarcia oraz możliwości dokonania płatności (gotówka/karta).

Przygotowaliśmy także listę punktów sprzedaży biletów, którą będą rozdawali Klientom członkowie Drużyny PEKA.

SPRAWDŹ STAN tPORTMONETKI – jej historię masz na swoim koncie na portalu

Pasażerowie mogą już – na razie w wersji przejściowej – prześledzić transakcje wykonywane z tPortmonetki. Każdy właściciel imiennej karty PEKA może zobaczyć dzień przejazdu, liczbę zużytych punktów PEKA oraz ich cenę. To powinno w znacznym stopniu ułatwić klientom ew. składanie reklamacji, jeśli uznają, że naliczona liczba punktów PEKA jest nieadekwatna do przejazdu. Jak to zrobić? Wystarczy zalogować się na swoim koncie w systemie PEKA, wejść na zakładkę „Historia transakcji” i ją sprawdzić.

O docelowej wersji panelu „Historia transakcji” będziemy informować osobnym komunikatem.

PIERWSZY MIESIĄC SYSTEMU PEKA W LICZBACH

Pasażerowie doceniają system PEKA przede wszystkim za: elastyczność biletów, dostępność i bardziej rozbudowaną sieć sprzedaży biletów (w tym możliwość kupna biletu okresowego lub doładowania tPortmonetki przez internet). Dane statystyczne wyraźnie pokazują, że zmienia się struktura sprzedaży w odniesieniu do miejsca dokonywania zakupu biletu.

W lipcu sprzedano 13 proc. biletów okresowych oraz 34 proc. doładowań tPortmonetki wykonano przez internet, odpowiednio 29 proc. i 30 proc. w punktach sprzedaży biletów oraz 58 proc. i 37 proc. w Punktach Obsługi Klienta.

Pierwszych 10 dni lipca pokazało, że pasażerowie korzystają z elastycznej taryfy. Z liczby 28.993 sprzedanych w tym czasie biletów okresowych prawie 2 tys. osób kupiło bilet na 14 lub 15 dni. Równie popularny jest nadal bilet 30-dniowy, ale ponad 1 tys. osób kupiło także bilet 36-dniowy. Blisko 1 tys. osób kupiło bilet aż na 366 dni.

Lipiec był pod wieloma względami rekordowy. Przyjęliśmy 21.929 wniosków o wydanie karty PEKA, z czego aż 14.153 przez internet (64,5 proc.), a ogółem lipiec został zamknięty liczbą 244.908 wyprodukowanych kart PEKA.

Podsumowanie 31 dni pracy Drużyny PEKA

Główne zadania Drużyny:

– informowanie o taryfie,

– informowanie o aktywacji biletu zakupionego w internecie poprzez www.peka.poznan.pl oraz o sposobie korzystanie z czytnika,

– wyjaśnianie możliwości jakie daje system,

– zarządzanie kolejką oraz jej zmniejszanie poprzez skuteczne dotarcie z właściwą informacją (np. że bilet można kupić w pobliskim punkcie sprzedaży biletów bez konieczności czekania)

Drużyna PEKA statystycznie – średnia liczba odpowiedzi na pytania/załatwionych spraw:

– przypadająca na jednego członka drużyny PEKA dziennie: 124

– przypadająca na jednego członka drużyny PEKA tygodniowo: 868

– przypadająca na całą drużynę dziennie: 2480

– przypadająca na całą drużynę tygodniowo: 17.360

– łącznie przez miesiąc działalności (23 czerwca – 23 lipca 2014): 69.440.

 

 

 

 

Dodaj komentarz