Remonty torowisk dla… samochodów. Teraz Starołęka


Kolejny remont, który poprawi przejazd samochodom przez tory tramwajowe. Od  6 do 15 sierpnia prowadzone będą prace na przejeździe przez torowisko na ul. Starołęckiej.

DSCF1310

Z uwagi na powyższe w tym terminie zamknięty zostanie dla ruchu tramwajowego odcinek od Ronda Starołęka do pętli Starołęka. Nastąpi korekta przebiegu tras linii tramwajowych nr 4, 5, 11, 12, 13 i 17. I tak:

Linia nr 4: POŁABSKA -…- Zamenhofa – RONDO STAROŁĘKA – rondo Żegrze – Żegrze – Chartowo – Trasa Kórnicka – Jana Pawła II -…- POŁABSKA

Linia nr 5: GÓRCZYN -…- rondo Żegrze – RONDO STAROŁĘKA – Zamenhofa – Jana Pawła II – Kórnicka -…- GÓRCZYN

Linia nr 11: PIĄTKOWSKA -…- Głogowska – Hetmańska – DĘBIEC

Linia nr 12: OS. SOBIESKIEGO -…- Zamenhofa – Hetmańska – PAMIĄTKOWA

Linia nr 13: JUNIKOWO -…- Zamenhofa – RONDO STAROŁĘKA – rondo Żegrze – Żegrze – Chartowo – Trasa Kórnicka – Kórnicka -…- JUNIKOWO

Linia nr 17: OGRODY -…- rondo Żegrze – RONDO STAROŁĘKA – Zamenhofa – Jana Pawła II -…- OGRODY

Na wyłączonym z ruchu tramwajowego odcinku uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

„Za tramwaj” T13: Starołęka – Starołęcka – Rondo Starołęka

Autobusy zatrzymywać się będą na przystankach:

Starołęka – przystanek początkowo-końcowy przy bramie zajezdni Forteczna,

Bystra – przystanki autobusu nocnego,

Stomil – przystanki autobusu nocnego,

Rondo Starołęka – przystanek na ul. Starołęckiej przed rondem na wysokości marketu „Biedronka” oraz przystanek za rondem równolegle do przystanku tramwajowego.

To już kolejny remont, po m.in. rewitalizacji przejazdów przez tory tramwajowe na ulicy Reymonta, gdzie widać politykę pro-samochodową władz miasta. Żadne z tych prac w sposób istotny nie poprawiły jakości torowisk w mieście. Tory w ciągu ulic Reymonta i Przybyszewskiego miały już być wyremontowane, za unijne pieniądze, w ramach budżetu UE na lata 2007-2013. Jednak władze Poznania wolały pieniądze potrzebne na wkład własny przeznaczyć na wiadukty widma nad planowaną III ramą komunikacyjną. Teraz poprawia się przejazdy przez tory, chociaż cała trasa kwalifikuje się do gruntownego remontu. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja na Trasie Kórnickiej i Górnym Tarasie Rataj. Tam torowiska są w takim stanie, że tramwaje musza zwalniać do 20 km/godz., a po niesprzyjającej zimie może być konieczne zamknięcie obu tras. Na te remonty władze miasta nie przewidziały pieniędzy, mimo iż znacząco poprawią przejazd tramwajom, ale samochodom już nie.

Michał Sobkowiak

Fot. Michał Sobkowiak

Możliwość komentowania została wyłączona.