PEKA już działa, ale z problemami


Usunięto awarię systemu PEKA. Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że od południa system już działa, ale pasażerowie nadal mogą mieć problemy z wejściem na stronę internetową PEKI lub kupnem biletów ładowanych na kartę. W poniedziałek wieczorem  doszło do uszkodzenia podzespołu systemu głównego PEKA. Spalił się zasilacz oraz płyta serwerów. Awaria spowodowała, że dzisiaj nie było przez kilka godzin możliwości sprzedaży biletów, ani dokonywania innych czynności na kartach PEKA.

Przez kilka godzin nie były sprzedawane bilety i nie  można było doładowywać kart czy wgrywać ulg ani w Punktach Obsługi Klienta ZTM ani w Punktach Sprzedaży Biletów. Nie działała też strona internetowa www.peka.poznan.pl.

– Do odwołania więc w POK ZTM przyjmujemy jedynie wnioski o wydanie karty PEKA – mówił dziś rano  Bartosz Trzebiatowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. – Dla osób, które kupiły już bilety okresowe czy trasowane w systemie PEKA lub korzystają z tPortmonetki system działa normalnie.  Normalnie działa infrastruktura w pojazdach, czyli czytniki i komputery pokładowe w tramwajach i autobusach. Na miejscu pożaru pojawili się przedstawiciele wykonawcy systemu oraz pracownicy ZTM w celu jak najszybszego usunięcia awarii. Potem nastąpi ustalanie przyczyn pożaru. Dane z systemu czy oprogramowanie nie ucierpiały. Czekamy na informacje od wykonawcy o momencie wznowienia możliwości wprowadzania nowych danych do systemu.  – Za poważne utrudniania bardzo przepraszamy. Staramy się jak najszybciej usunąć wszelkie uszkodzenia – zapewnia Bartosz Trzebiatowski.

Dodaj komentarz