Lech odzyskał prowadzenie


W batalii o mistrzostwo kraju przez cały sezon górą była Legia Warszawa, ale kwiecień w mediach należał do Lecha Poznań. Według najnowszego badania „Polska Piłka”, przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, o niebiesko-białych ukazało się 2,8 tys. publikacji. W tym samym czasie na temat Legii traktowało 2,6 tys. tekstów. Na trzeciej pozycji znalazła się Wisła Kraków.

 

 

 

Lech  okazał się najbardziej medialny po raz pierwszy od lutego 2013 roku. W międzyczasie najczęściej na czele znajdowali się właśnie warszawianie – w ciągu trzynastu miesięcy – jedenastokrotnie. Po jednym razie pierwsi byli Górnik Zabrze i Cracovia. W badaniu realizowanym od marca 2010 roku, Legia Warszawa 14 razy okazała się najpopularniejszym klubem miesiąca, a Lech 17 razy.

Kwiecień był tym miesiącem, w którym Lech odnosił same zwycięstwa. Zaczęło się od 6:1 w spotkaniu z Jagiellonią, a później pokonał także Górnika Zabrze (3:0) i Wisłę Kraków (3:0). Znakomita postawa poznaniaków pozwalała komentatorom i dziennikarzom przypuszczać, że „Kolejorz” powalczy jeszcze o wyprzedzenie w tabeli lidera z Warszawy. Stąd tak wiele publikacji dotyczących wicemistrza Polski.

W związku z tym zarówno Legia jak i Wisła spadły o jedną pozycję. Strata „Białej Gwiazdy” była jednak minimalna. Na dalszych pozycjach uplasowały się dwa kluby z Dolnego Śląska – Śląsk Wrocław i… Zagłębie Lubin, które żegna się z T-Mobile Ekstraklasą. Wyprzedziły one Górnika Zabrze, dla którego runda wiosenna była nieco mniej udana w porównaniu z jesienną.

Na ostatniej pozycji wśród klubów najwyższej klasy rozgrywkowej znalazł się w kwietniu Piast Gliwice. Liczba publikacji dotyczących klubów ogółem spadła względem marca. Trend taki analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” odnotowali zarówno w prasie, jak i internecie.

W I lidze w dalszym ciągu prowadzi Arka Gdynia, zdecydowanie wyprzedzając lidera tabeli – Górnika Łęczna. Trzecią pozycję zajął GKS Bełchatów. Wysokie pozycje w rankingu medialności zajmują z reguły drużyny z większych miast. Tak jest w przypadku GKS-u Katowice, który zajął w nim czwarte miejsce, pomimo lokaty w środkowej części tabeli. Regułę tę potwierdza również pozycja piątej w rozgrywkach Termaliki Bruk-Bet Nieciecza (17. pod względem medialności).

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. W kwietniu 2014 przeanalizowano 13,6 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 kwietnia 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 714 tys. informacji z mediów tradycyjnych.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” jest partnerem Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej. Wydarzenie wspiera istotne cele społeczne związane z kulturą fizyczną, zdrowiem, edukacją i bezpieczeństwem. Podczas drugiej edycji Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej, zaplanowanej na 8 czerwca br. prowadzona będzie akcja „Razem wygrywamy z rakiem piersi”, w ramach której wszystkim zaproszonym kobietom wręczone zostaną różowe kartki, zachęcające, aby do 14 lipca 2014, czyli do zakończenia piłkarskich mistrzostw Świata w Brazylii, zbadać piersi i wygrać życie.

Dodaj komentarz