„Blisko. Lokalnie. Naturalnie” – to hasło nowej strategii Chaty Polskiej, w której specjalnością sklepów są polskie, lokalne oraz regionalne produkty spożywcze – ogłoszono podczas piątkowej konferencji prasowej w podpoznańskim Strzeszynku.
– Chcemy być znani z ich szerokiego wyboru, a asortyment ten będzie naszym filarem – mówił „Naszemu Głosowi Poznańskiemu” prezes zarządu Chaty Polskiej Sylwester Maćkowiak.
W sklepach Chaty Polskiej produkty lokalne i regionalne będą oznaczone godłem gospodyni. Odpowiednia ekspozycja w sklepach podkreśli ich autentyczność i naturalność.
– Ważnym dla nas asortymentem będzie marka własna: Spiżarnia Chaty Polskiej, która w szczególny sposób wzmocni strategię pozycjonowania sieci. Znajdą się w niej produkty pochodzące od lokalnych wytwórców, które podkreślają tradycję regionów – dodał prezes Maćkowiak. – Polakom „przejadła” się już kuchnia cudzoziemska. Chcą tradycyjnych, regionalnych, zdrowych produktów.
Już we wtorek, 27 maja, o godzinie 12 Chata Polska zaprasza na Stary Rynek pod Ratusz, gdzie zaraz po wyjściu poznańskich Koziołków pracownicy firmy przy wsparciu grupy baletowo-teatralnej zorganizują happening w stylu Flashmob.
Natomiast w sobotę, 31 maja, wraz z producentami regionalnymi Chata Polska zaprasza na Plac Wolności w Poznaniu na bazar świeżej i regionalnej żywności. Mieszkańcy Poznania i nie tylko będą mieli okazję do rozsmakowania się w nowej koncepcji Chaty Polskiej. Przygotowano wiele atrakcji dla dorosłych oraz dzieci.
Chata Polska ma obecnie około 190 sklepów.
– Chcemy, by rocznie przybywało ich 40, tak by za trzy lata mieć ich około 300 – zapowiada prezes Maćkowiak.
Fot. Dariusz Skorupiński
Oby rzeczywiście były to zdrowe regionalne produkty, bo takich u nas nie brakuje.