Gminy wprowadzają e-usługi


Dopiewo, Komorniki, Tarnowo Podgórne, Mosina i Kaźmierz otrzymały dofinansowanie z Unii Europejskiej na podniesienie jakości oraz zwiększenie dostępności usług publicznych w kontakcie z mieszkańcem w ramach projektu „Zaufany urząd – partnerstwo na rzecz informatyzacji”. W efekcie  współpracy pięciu gmin oraz Fundacji Demokracji Lokalnej z Poznania przyznano im łącznie ponad 1 mln 200 tys. zł na wdrażanie e-usług.

Już od sierpnia br. każdy mieszkaniec wspomnianych gmin będzie mógł – za pomocą internetu – skorzystać z wybranych usług Wydziału Planowania i Gospodarki Gruntami. Uzyskanie informacji z wydziału, złożenie wniosku, załatwienie i monitorowanie sprawy, będzie można dokonać bez wychodzenia z domu. Korzystanie z e-usług jest przede wszystkim bezpieczne i wygodne dla mieszkańców. Przeglądanie informacji wymagającej uwierzytelnienia – np. informacji o stanie danej sprawy, złożonych dokumentach, będzie możliwa po założeniu profilu zaufanego klienta – bezpłatnym sposobie potwierdzania tożsamości w elektronicznych kontaktach z administracją.

Dzięki realizacji projektu, wybrane usługi urzędu będzie można załatwić niezależnie od miejsca pobytu, o każdej porze dnia, siedem dni w tygodniu. Wystarczy tylko raz przyjść do urzędu żeby założyć swój profil zaufanego klienta.Przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie gminy Dopiewo – Lidera projektu oraz gmin partnerskich: Tarnowo Podgórne, Mosina, Kaźmierz i Komorniki.

Projekt współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie.

Magdalena Szerszeń

Dodaj komentarz