Pociągi pojadą szybciej w kierunku Wrocławia


 

Już prawie rok trwa modernizacja trasy kolejowej w kierunku Wrocławia. Warto jednak czekać, bo przebudowywany odcinek z Poznania do Czempinia pozwoli na podróż z prędkością nawet 160 km/h. Całkiem przebudowane zostaną też cztery stacje na tym fragmencie trasy.

 

PKP
Rok temu ruszyły prace na trasie kolejowej do Wrocławia. Modernizowane 32 km z Poznania do Czempinia, to jeden z etapów remontów mających przyspieszyć podróż między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska.

– Przebudowujemy znajdujące się na trasie obiekty inżynieryjne, a także stawiamy nowe – mówi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych S.A., inwestora przedsięwzięcia.

Oprócz nowego torowiska po którym pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, całkowicie przebudowane zostaną stacje w Czempiniu, Mosinie, Luboniu i Puszczykówku, a także przystanki osobowe w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej, Puszczykowie i Poznaniu Dębcu. Powstaną też ekrany akustyczne, przejazdy kolejowe, przejścia dla zwierząt i wiadukty kolejowe. Całość prac ma zakończyć się w 2015 roku i pochłonie ponad 940 mln zł.

Wykorzystując tę kolejową inwestycję Zarząd Dróg Miejskich chce przebudować dotychczasowy przejazd dla samochodów przy stacji Poznań Dębiec. Rozstrzygnięto już przetarg i prace mają ruszyć w tym roku. W ich efekcie wyremontowana zostanie ul. Czechosłowacka na odcinku od skrzyżowania z ul. Modrzewiową do skrzyżowania z ul. Łozową. Natomiast w miejsce przejazdu kolejowego powstanie tunel dla samochodów. Szacowany koszt inwestycji to ponad 63 mln zł.

 

fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dodaj komentarz