Podsumowanie dyskusji na temat estetyki miasta i reklam wielkoformatowych w Teatrze Nowym w Poznaniu


W Teatrze Nowym w Poznaniu odbyła się dyskusja na temat estetyki miasta i reklam wielkoformatowych. W dyskusji udział wzięli: Piotr Libicki (koordynator do spraw estetyki wizerunku miasta Poznania), Paweł Łukaszewski (Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego) oraz Piotr Kruszczyński (Dyrektor Teatru Nowego w Poznaniu).

Na spotkaniu pojawili się również przedstawiciele poznańskich instytucji kultury, agencji reklamowych i organizacji zainteresowanych tematem estetyki przestrzeni miejskiej. Pretekstem do spotkania była debata społeczna, która rozgorzała wokół reklamy Teatru Nowego zawieszonej na ścianie kamienicy przy ul. Dąbrowskiego.

– Mamy przekonanie, że skutecznie udało nam się włączyć w trwającą w Poznaniu dyskusję  dotyczącą reklam wielkoformatowych i estetyki miasta – powiedziała Naszemu Głosowi Poznańskiemu” Magdalena Pałka z Działu Promocji i Edukacji Teatru Nowego im. T. Łomnickiego. – Podczas dyskusji miały szansę zaistnieć głosy różnych stron, staraliśmy się rozwiać wątpliwości, znaleźć scenariusze różnorodnych rozwiązań. Za udział w spotkaniu wszystkim gościom i widzom dziękujemy. Nie chcemy jednak, by na dyskusji się skończyło. W związku z tym, w najbliższym czasie Teatr Nowy podejmie kolejne działania zmierzające do poprawienia estetyki najbliższego otoczenia. Postanowiliśmy rozwiązać umowę z firmą oferującą ściany reklamowe bez zezwoleń i podjąć próbę rozmowy z właścicielem kamienicy na temat możliwości wykonania na ścianie murala reklamującego Teatr Nowy w Poznaniu. Poza tym szykujemy akcję happeningową, mającą na celu uprzątnięcie skweru pod ścianą naprzeciwko teatru. Zapraszamy do przyłączenia się do akcji wiosennych porządków, która odbędzie się 21 marca.

Fot. Jakub Wittchen

Dodaj komentarz