Gorączka świątecznych zakupów


Okres przygotowań do świąt Bożego Narodzenia wielu osobom kojarzy się z tłumem w sklepach i intensywnym poszukiwaniem prezentów dla najbliższych. Co pod choinką znajdą poznaniacy i Wielkopolanie? Jakie produkty cieszą się wśród nich największą popularnością tuż przed świętami?

Produkty związane ze świętami Bożego Narodzenia pojawiają się na sklepowych półkach już na początku listopada. Wzmożony, przedświąteczny ruch klientów zazwyczaj zaczyna się jednak dopiero w grudniu. Najemcy Parku Handlowego Franowo w Poznaniu radzą tym, którzy chcą uniknąć tłumów, a jednocześnie skorzystać z promocyjnych cen, aby wybrali się na zakupy najlepiej przed południem w dni robocze. Warto jednak mieć na uwadze, że przed świętami większy ruch w sklepach widoczny jest we wszystkie dni tygodnia, a liczba klientów wzrasta wraz z upływem dnia.

W czasie przygotowań do świąt konsumenci szczególną uwagę przykładają do zakupów spożywczych. Klienci wybierają składniki i przyprawy do tradycyjnych świątecznych potraw, które następnie sami przygotowują w domach. Wyraźnie jednak coraz bardziej popularne wśród poznaniaków i Wielkopolan staje się korzystanie z gotowej oferty kulinarnej. – Obecnie obserwujemy duże zainteresowanie wypiekami własnymi produkowanymi w naszej cukierni. Klienci zamawiają różnego rodzaju ciasta, w tym niezastąpione świąteczne makowce oraz serniki – mówi Waldemar Wiśniewski, dyrektor hipermarketu Carrefour na poznańskim Franowie. – Dużą popularnością cieszą się również produkty, niezbędne do przygotowania wigilijnych potraw. Jak co roku, klienci chętnie wybierają także tradycyjne, ale gotowe już potrawy, jak pasztety, filety ze śledzi czy schab – dodaje Waldemar Wiśniewski.

Popularne są także akcesoria niezbędne do zorganizowania świąt Bożego Narodzenia. Szukamy artykułów kuchennych do gotowania i pieczenia, a także elementów dekoracyjnych na stół, takich jak świece czy drzewka świąteczne. – W tym roku szczególnym zainteresowaniem cieszy się renifer z naturalnej jodły syberyjskiej – wyjaśnia Adam Kośny, kierownik marketingu w IKEA Poznań. Dużą popularnością wśród poznaniaków i Wielkopolan cieszą się również oryginalne ozdoby świąteczne, takie jak np. tekstylne trole, mikołaje i inne zimowe figurki nawiązujące do skandynawskiej stylistyki, dostępne w JYSK na poznańskim Franowie. Przed świętami dbamy nie tylko o świąteczne dekoracje. – Ważne jest też, aby w domu było czysto i ciepło, stąd ogromne zainteresowanie artykułami grzewczymi, odśnieżarkami i akcesoriami do prac domowych – mówi Katarzyna Krawczyk, kierownik sklepu Jula w Parku Handlowym Franowo.

Okres przedświąteczny to także intensywny czas kupowania upominków. Klienci mogą liczyć wtedy na promocje cenowe. – Specjalne oferty przygotowujemy na większość produktów z naszego asortymentu, jednak szczególny nacisk kładziemy na przygotowanie bardzo atrakcyjnej oferty telewizorów – przyznaje Tomasz Siedlecki, dyrektor ds. marketingu w RTV Euro AGD. O popularności tego produktu świadczy też to, że w grudniu IKEA sprzedaje nawet trzykrotnie więcej telewizorów UPPLEVA niż w pozostałych miesiącach.

Sporo osób zostawia kupowanie prezentów na ostatnią chwilę. Najczęściej decydują się wtedy na gotowe zestawy kosmetyczne. Na świąteczne upominki chętnie wybieramy kołdry, poduszki i komplety pościeli. – Klienci korzystają z możliwości darmowego pakowania na miejscu w naszym sklepie i zabierają ze sobą do domu gotowy prezent – mówi Joanna Kalinowska, Sales and Marketing Manager z JYSK Nordic. Dla najmłodszych kupujemy prezenty z motywem z ulubionych filmów i bajek, a także ubrania, książki czy sprzęt sportowy np. rowery, łyżwy czy sanki. – Poszukujący prezentów dla swoich pociech mogą wybierać wśród szerokiego asortymentu zabawek. Oferta dla dzieci została przygotowana z myślą zarówno o najmłodszych dzieciach, jak i starszych pociechach. Maskotki, lalki, a także gry interaktywne czy klocki dostępne są w sklepie Carrefour w bardzo atrakcyjnych cenach – dodaje Waldemar Wiśniewski, dyrektor hipermarketu Carrefour na poznańskim Franowie.

W okresie przedświątecznym klienci preferują zakupy w obiektach handlowych z różnorodną ofertą dla całej rodziny. – Dla klientów to wygodne rozwiązanie, ponieważ nie muszą szukać wybranych produktów w różnych częściach miasta tłumaczy Andrzej Hnatiuk, kierownik Parku Handlowego Franowo w Poznaniu. – Jest to szczególnie atrakcyjne w sytuacji, gdy przygotowania do świąt Bożego Narodzenia zostawiliśmy na ostatnią chwilę – dodaje Andrzej Hnatiuk.

Dzięki niedawnej rozbudowie obiekt zyskał 6 nowych najemców, którzy zajmują powierzchnie od 500 mkw. do 3200 mkw. Obecnie w Parku Handlowym Franowo klienci znajdą łącznie 29 najemców, takich jak JULA, IKEA, JYSK, BEL-POL, RTV EURO AGD, OBI, SMYK Megastore, Decathlon, ale także galerię m.in. ze sklepem Carrefour, usługami, apteką czy placówkami operatorów sieci komórkowych.

Dodaj komentarz