W Pop Culture Gallery w Starym Browarze będzie można zobaczyć wyjątkową wystawę „Sneakers Unboxed: Studio to Street”. To efekt współpracy, jaką poznańskie centrum handlu i sztuki nawiązało z londyńskim Design Museum. Ekspozycja przybliży fenomen butów, które z przedmiotów użytkowych urosły do rangi kulturowych ikon i obiektów kolekcjonerskich. Będzie ją można oglądać od 10 października.
Archiwalne modele, limitowane edycje, kolekcjonerskie „białe kruki” – to wszystko będzie można oglądać na wystawie w Starym Browarze. Jak podkreślają jej organizatorzy, to prawdziwa gratka nie tylko dla zdeklarowanych miłośników sneakersów, ale wszystkich użytkowników kultowych butów sportowych. Sponsorem ekspozycji jest marka PRM.
Wystawa w Starym Browarze zaprezentuje historię sneakersów oraz ich wpływ na kulturę i design. Będzie można tam zobaczyć kilkaset eksponatów: pierwsze produkty największych międzynarodowych marek, pary z najbardziej rozchwytywanych współprac, modele stworzone przez projektantów mody, innowacyjne prototypy, a także filmy, zdjęcia i inne materiały.
– Początkowo sneakersy projektowano wyłącznie dla profesjonalnych sportowców. Z boisk i bieżni buty te zagarnięte zostały na ulice przez młodych ludzi z dużych miast i zaadaptowane jako element osobistego stylu, symbol przynależności do subkultur, narzędzie wyrażania indywidualności. Rosnący popyt i zmiana statusu sneakersów zostały podchwycone przez producentów. Swoje sneakersy zaczęły tworzyć luksusowe marki i awangardowi projektanci – tłumaczą twórcy wystawy.