Wycieraczki a współczesny biznes – co mają wspólnego?


Troska o czystą podłogę prawdopodobnie nie przychodzi Ci do głowy jako jeden z pierwszych tematów, związanych z prowadzeniem firmy. Przecież są zadania do wykonania, klienci do obsłużenia, akcje marketingowe do przeprowadzenia – jak istotne może być w tym wszystkim szorowanie posadzki? Tymczasem w obrębie każdego z tych obszarów tematycznych, czysta podłoga jest jednym z ważniejszych detali. Skąd to wynika? Jakie wycieraczki wybrać, aby ułatwić sobie sprzątanie, zadbać o komfort pracowników i zrobić dobre wrażenie na kontrahentach?

Wycieraczki

Kreatywna praca umysłowa w estetycznej przestrzeni

Czysta podłoga w biurze ma duży wpływ na pracowników – i to w dwóch obszarach. Przede wszystkim stanowi jeden z elementów estetycznej przestrzeni. Stara prawda, zgodnie z którą to, co na biurku, to i w głowie, rozciąga się także na całe pomieszczenie, w którym pracujemy. O wiele przyjemniej przebywa się w miejscu czystym i schludnym. Nie jesteśmy wówczas rozpraszani przed dodatkowe bodźce i możemy skoncentrować się na wykonywanych zadaniach. Wyzwalamy kreatywność i jesteśmy bardziej zadowoleni z siebie.

Drugą kwestią, której nie można pominąć, jest bezpieczeństwo pracowników. Większość wypadków w biurach nie wynika wcale z karkołomnych pomysłów pracowników, ale jest następstwem drobnych zaniedbań. Na brudnej podłodze łatwiej o poślizgnięcie i doznanie urazu.

Jak wybrać odpowiednie wycieraczki do biura? Najlepiej sprawdzają się modele wielozadaniowe, które można zamontować zarówno na zewnątrz budynku, jak i w pomieszczeniach. Takie właśnie właściwości mają systemowe wycieraczki aluminiowe. Wąskie profile wypełnione są, zgodnie z wolą zamawiającego, jednym z trzech wkładów albo ich dowolną kombinacją. Jeśli do biura można wejść wprost z ulicy – wybierz połączenie wkładu szczotkowego (zbierającego większy brud) z gumowym (odprowadzającym wodę). Jeżeli natomiast biuro zlokalizowane jest w większym kompleksie i po drodze zmierzające do niego osoby zdążą już pozbyć się najpoważniejszych zanieczyszczeń z obuwia, wystarczy delikatniejszy wkład tekstylny.

Wydajna praca fizyczna w bezpiecznym środowisku

W magazynie czy na hali produkcyjnej dbałość o czystą podłogę wydaje się bardzo mało istotna. Po co się wysilać, skoro zaraz wszystko znów będzie brudne? Takie myślenie prowadzi do spadku motywacji pracowników, którzy czują, że ich potrzeby są ignorowane – nawet jeśli chodzi o taki detal, jak zapewnienie im estetycznego środowiska pracy.

Ale jeszcze większym zagrożeniem jest ryzyko wypadku. Większość z nich wynika wcale nie z winy pracowników omijających przepisy BHP, ale z drobnych zaniedbań – w tym z pozostawiania brudu na posadzce. Na pokrytej wodą, smarami, olejami, emulsjami czy pyłami podłodze, nietrudno o doznanie poważnego urazu. Wypadek nie tylko wyłączy pracownika z możliwości wykonywania obowiązków na wiele dni czy tygodni, ale też będzie wymagał uruchomienia odpowiedniej procedury, a w skrajnych przypadkach skończyć się może interwencją prokuratora i PIP.

Podłoga na produkcji wymaga bardzo efektywnych rozwiązań. Świetnym pomysłem jest połączenie stalowych krat serratowanych, zbierających brud z podeszew butów, z wycieraczkami gumowymi, skutecznie odprowadzającymi płyny. Pracownikom wykonującym swoje zadania przez cały dzień w wymuszonej pozycji stojącej, warto natomiast zapewnić taką matę antyzmęczeniową: https://www.alumatex.pl/produkty/maty-gumowe/maty-antyzmeczeniowe.php. Uchroni ona przed przeciążeniem kręgosłupa, ale także przed porażeniem prądem z działającej maszyny.

Wycieraczka jako element marketingu i PR-u

Zapraszasz do swojej siedziby klientów, dostawców, a może nawet przedstawicieli instytucji, samorządu czy dziennikarzy? Pamiętaj o zrobieniu dobrego wrażenia. Dwa w jednym – czyli czystą podłogę i reklamę – możesz mieć dzięki wycieraczkom personalizowanym.

Na stronie polskiego producenta: https://www.alumatex.pl/produkty/produkty-personalizowane/ zamówisz personalizowane wycieraczki aluminiowe, gumowe i tekstylne, na których umieścić możesz logotyp albo firmowe motto.

 

 

Dodaj komentarz