Stalowa konstrukcja połączyła brzegi Berdychowa i Ostrowa Tumskiego. W ostatnich dniach kwietnia na plac budowy mostów Berdychowskich przetransportowano kolejne, wielkogabarytowe elementy konstrukcji. Nad Kanałem Ulgi trwa łączenie łuku pierwszego z pieszo-rowerowych mostów, a w nurcie Warty widać już elementy tymczasowych podpór drugiej przeprawy.
– Bezpośrednio nad lustrem wody Kanału Ulgi widać już część konstrukcji pierwszego mostu. Na początku tego tygodnia wykonawca rozpoczął montaż stalowych elementów o długości blisko 30 metrów i wadze 32 i 34 tony. Do prac wykorzystywany jest żuraw o udźwigu 500 ton. Materiały konstrukcyjne dostarczane są też na Chwaliszewo, obecnie montowane są tam elementy o długości 24 metrów i wadze blisko 30 ton – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Wykonawca bardzo szybko wykorzystał czas, w którym to ze względów bezpieczeństwa, wyłączony z ruchu został dolny odcinek Wartostrady po stronie Chwaliszewa. Niedostępny jest od 29 kwietnia i jeszcze tego samego dnia nad tym odcinkiem zamontowano część łuku budowanego mostu. Prace będą kontynuowane bezpośrednio nad wyłączonym fragmentem Wartostrady, jak i też w jego sąsiedztwie. W zamian od 29 kwietnia dostępny jest górny odcinek Wartostrady po tej samej stronie rzeki, który od grudnia był zamknięty.