Ponad 300 km dróg w stolicy Wielkopolski przeskanował specjalny samochód wyposażony w kamerę 360 stopni. Zebrane dane pomogą ustalić, gdzie znajdują się nośniki reklamowe oraz ile ich jest. Ułatwi to późniejszą egzekucję przepisów uchwały krajobrazowej.
Fotorejestracja ulic miasta odbyła się przy pomocy samochodu wyposażonego w kamerę sferyczną HD (360 stopni) oraz układ geopozycjonowania. Efektem skanowania jest chmura punktów 3D. Umożliwia ona precyzyjne odwzorowanie ulicy i pasa drogowego. Podobne systemy wykorzystuje Google do tworzenia swoich map.
Auto przeskanowało ok. 330 km najważniejszych dróg na terenie Poznania. Wiedza o lokalizacji reklam pomoże pracownikom urzędu w egzekwowaniu przepisów uchwały, w tym nakładaniu kar na podmioty zarządzające nośnikami niezgodnymi z obowiązującym prawem.
W stolicy Wielkopolski firmy reklamowe i przedsiębiorcy mają jeszcze osiem miesięcy na zaadaptowanie swoich nośników do wymogów uchwały krajobrazowej – 5 sierpnia mija roczny okres dostosowawczy.