Rozpoczyna się budowa drogi rowerowej na Starym Mieście


Dzisiaj rozpoczynają się prace związane z budową drogi rowerowej po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary, Wolnica i Solnej, do skrzyżowania z ul. Działową. To fragment rowerowej obwodnicy ścisłego centrum, przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania. Tego dnia jezdnie, chodniki i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary zostaną zwężone, co będzie się wiązało ze zmianami w organizacji ruchu.

widok na Poznań
Na ulicy Estkowskiego – patrząc od mostu Bolesława Chrobrego – zwężenie rozpocznie się przed skrzyżowaniem z ul. Szyperską. Do tego skrzyżowania kierowcy będą poruszać się dwoma pasami jezdni – lewym do jazdy na wprost i dotychczasowym środkowym, który będzie służył do jazdy na wprost i do skrętu w ul. Szyperską. Prawy pas, służący do tej pory do skrętu w tę ulicę, zostanie wyłączony z ruchu. Do skrzyżowania z ul. Garbary kierowcy będą dojeżdżać nie – jak dotąd – czterema, a trzema pasami. Skrajny lewy będzie jak do tej pory służył do skrętu w lewo, w ul. Garbary, środkowy do jazdy na wprost, a prawy do jazdy na wprost i skrętu w prawo, w ul. Garbary. Po przejechaniu skrzyżowania z ul. Garbary, jadący ul. Małe Garbary na jej krótkim odcinku natkną się jeszcze na zwężenie jezdni po prawej stronie. Roboty tam prowadzone będą się wiązały z koniecznością niewielkiego przesunięcia przystanku autobusowego w kierunku ul. Solnej.

Jadący ul. Garbary od Cytadeli, przed skrzyżowaniem z ul. Małe Garbary i Estkowskiego do dyspozycji będą mieli cztery pasy jezdni, a nie – jak dotąd – pięć. Wyłączony z ruchu zostanie wydzielony pas do skrętu w prawo, w ul. Małe Garbary. W trakcie robót będzie w nią można skręcić korzystając ze skrajnego, prawego pasa jezdni, którym będzie można poruszać się również na wprost.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz