Poznańska uchwała krajobrazowa weszła w życie


Dzisiaj przepisy poznańskiej uchwały krajobrazowej zaczęły obowiązywać. Oznacza to, że reklamy zainstalowane bez wymaganych pozwoleń i niezgodnie z zapisami uchwały muszą zostać rozebrane, inaczej firmy reklamowe powinny liczyć się z dotkliwymi karami. Dla nośników umiejscowionych legalnie przewidziano okresy dostosowawcze.

uliczne reklamy

Uchwała określa zasady i warunki sytuowania urządzeń oraz tablic reklamowych, obiektów małej architektury i ogrodzeń. Wraz z wejściem w życie dokumentu Miasto zyskało kompleksowe narzędzie do kontrolowania urządzeń reklamowych na terenie całego Poznania, w tym również na terenach nie należących do Miasta i poza strefą ochrony konserwatorskiej.

– Poznaniacy cenią sobie porządek i estetykę. Wejście w życie dokumentu ułatwi nam walkę z istniejącymi już nielegalnymi nośnikami i pozwoli wkomponować w przestrzeń publiczną nowe tak, by nie zaburzały one jej estetycznego ładu – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Od momentu wejścia w życie uchwały krajobrazowej pracownicy specjalnie powołanego zespołu w Wydziale Urbanistyki i Architektury badają zgodność tablic i urządzeń reklamowych z nowymi przepisami. Do ich zadań należy także wydawanie decyzji administracyjnych, w tym nakładających kary finansowe na podmioty instalujące nośniki niezgodne z uchwałą.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz