Marketing w imprezach biegowych – KONFERENCJA


W dniach 24-25 października na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu odbyła się Ogólnopolska Konferencja Metodyczna na temat  marketingowych aspektów organizacji imprez biegowych. „Nasz Głos Poznański” był patronem medialnym tego eventu.

plakat-marketing-biegi

Uroczyste rozpoczęcie konferencji przypadło w udziale rektorowi Uniwersytetu Ekonomicznego prof. dr hab. Marianowi Gorynie. Natomiast prof. dr hab. Zygmunt Waśkowski przybliżył zgromadzonym ogólnie pojęty marketing sportowy, jego założenia, porównał marketing przy eventach biegowych na Zachodzie z metodami stosowanymi w Polsce. Następnie nastąpiła seria wykładów, które prowadzili kolejno: prof. dr hab. Henryk Mruk, Paweł Januszewski, dr Edyta Gołąb-Andrzejak, Andrzej Krzyścin, dr Marek Datko, Maciej Mielęcki, prof. dr hab. Andrzej Sznajder, Jerzy Skarżyński, dr Sylwester Białowąs oraz Artur Kujawiński. Jak widać – grono wykładowców łączyło naukowców, którzy badają rynek szeroko rozumianego marketingu masowych imprez biegowych, z organizatorami, biegaczami czy dziennikarzami zajmującymi się owymi wydarzeniami od podszewki.

Zgromadzeni słuchacze w liczbie około setki osób mogą czuć się usatysfakcjonowani organizacją tej konferencji. Pomysłodawcy tego spotkania dołożyli wszelkich starań, by odbyło się ono w profesjonalnych warunkach i było prowadzone przez ludzi obytych z tematem imprez biegowych. Całość imprezy nadzorował i prowadził znany dziennikarz Radia Merkury – Krzysztof Ratajczak.

Z kolei drugiego dnia grupa odbiorców podzieliła się na trzy podgrupy, z których każda zajęła się innym blokiem ćwiczeń praktycznych. Wśród tematów szkoleń znalazły się m.in. „organizacja skutecznej kampanii promocyjnej imprezy biegowej”, „sztuka pozyskiwania sponsorów” czy „kształtowanie wizerunku własnego menedżera zawodów”. Dwudniowe spotkanie zakończyło się około godziny 14:00, a zadowolenie i satysfakcja na twarzach uczestników wskazywały na to, że organizatorzy wykonali kawał dobrej przy organizacji tej konferencji.

Należy docenić prelegentów za bardzo profesjonalne przygotowanie do wykładania swoich prezentacji. Organizacja imprez biegowych nie jest łatwą sprawą, a stworzenie naprawdę dobrze wyglądającego biegu z punktu widzenia nabywcy (czyli kibica, sponsorów, biegaczy, dziennikarzy) to prawdziwa sztuka. Warto też zaznaczyć, że rynek biegowy w Polsce jest już sporej wielkości, ale też nadal się rozwija – w naszym kraju w tym roku zorganizowano bowiem aż 2.5 tys. biegów. Wzrasta też liczba biegających i według szacunków jest ich u nas około 2 mln.

Dodaj komentarz