Czy pozycjonowanie ma sens?


Ostatnie kilkanaście lat to bardzo dynamiczny rozwój w dziedzinie pozycjonowania. Zmiany są efektem modyfikacji algorytmu Google oraz rosnącej popularności korzystania z zakupów i usług w sieci, a tym samym z rosnącej potrzeby prowadzenia przez firmy na szeroką skalę marketingu online. Dzisiaj już zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się na pozycjonowanie. Czy słusznie? Co warto wiedzieć o SEO?

Pozycjonowanie – czym jest SEO?

Zarówno firmy działające w Poznaniu, jak i w każdym dużym czy małym mieście, chętnie korzystają z usług agencji SEO. Jest to skrót oznaczający Search Engine Optimization. W powszechnym rozumieniu SEO to po prostu pozycjonowanie. Warto przy tym zaznaczyć, że pierwotnie SEO odnosiło się do jedynie do optymalizacji technicznej strony internetowej, podczas gdy pozycjonowanie to proces składający się z działań zakrojonych na zdecydowanie większą skalę. Jednak od lat oba pojęcia rozumie się tożsamo, przez co i my będziemy posługiwać się nimi zamiennie.

Pozycjonowanie, czyli zwiększona widoczność

Aby zrozumieć, dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne, warto wytłumaczyć najpierw, jaki jest jego cel. Otóż pozycjonowanie to nic innego, jak działanie na rzecz poprawy miejsca witryny w wynikach wyszukiwań na określone frazy. Innymi słowy, SEO ma na celu poprawę widoczności witryny. Chodzi o to, aby użytkownicy trafiali na stronę firmy, poszukując produktów i usług.

W czasach ogromnej konkurencji w każdej niemal branży zwiększenie widoczności w sieci zdaje się kwestią kluczową. Zwłaszcza, że z roku na rok coraz więcej osób robi zakupy online oraz szuka informacji o produktach i usługach właśnie w internecie.

Pozycjonowanie organiczne kontra płatne linki

Niektórym wydaje się, że pozycjonowanie im niepotrzebne, w końcu mogą zapłacić za linki w wynikach wyszukiwań. To prostsze rozwiązanie, które w dodatku zapewnia szybsze efekty. To wszystko prawda, jednak jak pokazują statystyki, płatne linki dostarczają nieporównywalnie mniej konwersji. Użytkownicy zwyczajnie nie ufają płatnym linkom, dlatego choć stanowią one cenne uzupełnienie działań marketingowych, nie mogą zastąpić pozycjonowania.

Skuteczna agencja SEO

Chcesz, aby pozycjonowanie zapewniło Twojej firmie sukces lokalny i globalny? Musisz zatem zadbać o poprawne przeprowadzenie działań SEO. W tym celu najlepiej zatrudnić sprawdzoną agencję SEO. Profesjonaliści potrafią przeprowadzić profesjonalny audyt SEO, aby później na tej podstawie przygotować skuteczną strategię działania. Następnie pozostaje jedynie wdrożyć plany w życie i monitorować efekty.

Zapraszamy! Studio Lokomotywa – pozycjonowanie Poznań

Dodaj komentarz