Remont trasy PST


Po 25 latach intensywnej eksploatacji konieczny jest kompleksowy remont nawierzchni torowej trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. MPK Poznań właśnie ogłosiło przetarg na realizację prac na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Z kolei Zarząd Transportu Miejskiego ogłosi przetarg na wykonanie remontu odcinka od przystanku Słowiańska do przystanku Szymanowskiego.


Torowisko na trasie PST nie było kompleksowo naprawiane od czasu jego powstania, czyli 1997 roku. W latach 2015 i 2016 zmodernizowano jedynie sieć trakcyjną. Prowadzone naprawy punktowe nie są już wystarczające, żeby zapewnić szybką i bezawaryjną komunikację na tej trasie. Konieczny jest pilny i generalny remont. Do przywrócenia pierwotnych parametrów eksploatacyjnych, pozwalających na przejazd tramwajów nawet z odcinkową prędkością 70 km/h niezbędna jest wymiana nawierzchni torowej w pełnym zakresie. MPK Poznań ogłosiło już postępowanie przetargowe na remont fragmentu trasy od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska.

– Przewidujemy wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej – wyjaśnia Marek Grzybowski, wiceprezes MPK Poznań ds. technicznych. – Przeprowadzona zostanie również konserwacja betonowej warstwy ochronnej koryta balastowego na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską, przy czym szczegółowy zakres prac związanych z tą konserwacją poznamy dopiero po demontażu nawierzchni torowej i ocenie stanu technicznego koryta balastowego.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz