Co daje pozycjonowanie strony?


Pozycjonowanie strony internetowej stanowi jedną z najskuteczniejszych form marketingu w sieci. SEO przynosi wiele korzyści firmom, niezależnie od ich wielkości czy branży. Jeśli i Ty zastanawiasz się nad tą metodą promocji, sprawdź, co daje pozycjonowanie strony.

Poprawa widoczności witryny

Podstawową zaletą SEO jest wzrost widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki odpowiedniej optymalizacji witryny, linkowaniu wewnętrznemu i zewnętrznemu oraz content marketingowi domena zyskuje wyższe pozycje w rankingu Google, a tym samym jest lepiej widoczna dla internautów. Co istotne, działania te prowadzą do poprawy widoczności nie tylko na promowane słowa kluczowe, ale często również frazy lokalne czy też te z tzw. długiego ogona.

Zwiększenie ruchu w serwisie

Odpowiadając na pytanie, co daje pozycjonowanie strony, z pewnością należy wspomnieć również o zwiększenie ruchu w witrynie. Im więcej internautów zobaczy bowiem domenę na liście wyników wyszukiwania, tym większa ich liczba może wejść na stronę.

Wzrost zysków i polepszenie celów biznesowych

Duży ruch na stronie internetowej to statystycznie większa szansa na dokonanie zakupu produktu bądź skorzystanie z usługi przez użytkowników. Co istotne, dzięki pozycjonowaniu na stronę trafiają użytkownicy realnie zainteresowani danym produktem bądź usługą. Internauci wpisujący w pasek wyszukiwarki nazwę konkretnego produktu albo modelu są zazwyczaj rzeczywiście zainteresowani jego zakupem. SEO pozwala więc trafić do takich osób, co do których istnieje największa szansa na dokonanie transakcji bądź zrealizowanie innego celu biznesowego.

Poza wzrostem zysków firmy, pozycjonowanie sprzyja również poprawie innych celów biznesowych. Dla przedsiębiorcy ważna jest bowiem nie tylko sama sprzedaż, ale także m.in. zapisanie się użytkownika do newslettera, pozostawienie przez niego danych kontaktowych, ściągnięcie e-booka czy też zrealizowanie innego celu. Sprawny marketingowiec może później wykorzystać zdobyte w ten sposób kontakty do dalszego promowania oferty marki, a w perspektywie do sprzedaży produktów czy usług firmy.

Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy

Pozycjonowanie pomaga także budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jeden z elementów działań SEO – content marketing, czyli tworzenie wartościowych, merytorycznych i ciekawych dla czytelników treści, sprzyja kreowaniu image’u marki jako eksperta w danej dziedzinie. To sprzyja natomiast zwiększaniu zaufania odbiorcy do firmy, a w perspektywie przekłada się na wzrost sprzedaży produktów i usług. Jeśli bowiem internauta darzy zaufaniem i estymą specjalistów z danej firmy i wie, że ci rzeczywiście znają się znakomicie na tym, co robią, tym chętniej skorzysta z asortymentu bądź usług tego przedsiębiorstwa.

Jeśli wiesz już, co daje pozycjonowanie strony, nie wahaj się i skorzystaj z usług profesjonalnej agencji marketingowej Artefakt, świadczącej skuteczne usługi SEO dla klientów z różnych branż już od wielu lat.

Dodaj komentarz