Jak rozkręcić biznes na Instagramie


Instagram to obecnie najprężniej rozwijające się medium społecznościowe na świecie. Korzystają z niego miliony użytkowników, także w Polsce. To przyczyniło się do powstania wielu nowych funkcji, a tym samym Instagram zyskał nową rolę – służy do promocji biznesu. Obserwując wiele marek mniej lub bardziej znanych można odnieść wrażenie, że to naprawdę działa! Nie traktuj Instagrama jedynie jako dodatek, a stwórz z niego główne narzędzie marketingowe. Pobierz aplikację i do dzieła!

Estetyka – tym przyciągniesz uwagę

Zanim stworzysz konto dla swojej marki musisz pamiętać, że Instagram to platforma, na której przede wszystkim króluje estetyka i kreatywność. W biogramie w kilku słowach przedstaw swoją firmę w taki sposób, by zachęcić potencjalnych followersów do pozostania na dłużej. Dobrze jest też pochwalić się prestiżowym adresem, który niewielkim kosztem możesz zyskać wybierając biuro wirtualne. Na początek szukaj inspiracji i obserwuj, jakie zdjęcia oraz treści na swoich profilach publikują inne marki. Odkryj swój styl i zacznij przyciągać obserwatorów. Aby ich przy sobie zatrzymać, stwórz piękną galerię, której oglądanie będzie przyjemne zarówno na ekranie komputera, smartfona, jak i tabletu. To ważne, gdyż mózg przetwarza obrazy wizualne dużo szybciej niż tekst, a ludzie, szczególnie młodzi, niechętnie czytają długie teksty.

Dbaj o relację z tymi, których już przyciągniesz. Na początek dawaj jak najwięcej od siebie i nie oczekuj niczego w zamian. Dziel się tym, co dzieje się w Twojej firmie, pokazuj sytuacje z dnia codziennego lub kolejne etapy produkcji, jeśli tego dotyczy Twoja działalność. To świetny sposób na wzrost poczucia zaufania oraz przywiązania klienta do marki.

Konkursy i rabaty, czyli korzyści dla konsumenta

Rzeczywistość pokazuje, że duża część użytkowników śledzi konkretne profile tylko i wyłącznie dlatego, że oferują one konkursy, kody rabatowe i różnego rodzaju zniżki. To korzystne z punktu widzenia marki. Organizując tego rodzaju promocje i rozdania angażujesz obecnych followersów i przyciągasz nowych. Zwiększenie ruchu na profilu oraz sklepie może poskutkować większą konwersją i wzrostem sprzedaży, a przecież o to głównie chodzi. Jeśli chcesz stwarzać wrażenie zaufanej firmy, zadbaj o swój wizerunek – pozytywne komentarze, odpowiedzi na pytania klientów i prestiżowy adres w bio, który oferuje wirtualne biuro, z pewnością będą bardzo dobrze postrzegane.

Wykorzystaj oferowane narzędzia

Instagram wyszedł z pomocą do przedsiębiorców, którzy wykorzystują platformę w celach promocyjnych i stworzył tzw. Instagram dla biznesu. Dzięki niemu możesz na bieżąco śledzić najnowsze komunikaty i informacje, a także poznawać najlepsze praktyki przekazywane przez serwis. Śledź, jak robią to najlepsi, wykorzystuj najnowsze trendy i bądź zawsze na bieżąco korzystając z oferowanych możliwości. Wykorzystaj ogromny potencjał Instagrama!

Dodaj komentarz