DIADORA sponsorem mistrzostw świata bezdomnych w piłce nożnej w Poznaniu


Na pomysł tej piłkarskiej imprezy przeznaczonej dla ludzi bezdomnych wpadł w 2001 roku Mel Young wydawca między innymi bezpłatnej gazety w Austrii. Pierwsze mistrzostwa odbyły się dwa lata później w mieście Graz, ich popularność przerosła oczekiwania twórców i od tej pory odbywa się ona każdego roku. Od klasycznych rozgrywek różnią się czasem trwania meczu (2 połowy po 7 minut), rozmiarami boiska 20×14 metrów (najczęściej są budowane na ulicy) i liczbą zawodników w drużynie – bramkarz, trzech rozgrywających plus 4 w rezerwie. Gracz musi mieć powyżej 16. lat, mieć status bezdomnego (co najmniej rok) lub uchodźcy politycznego, mile widziane są też osoby z uzależnieniami. Zmagania trwają tydzień.

W tym roku gospodarzem mistrzostw jest Poznań (11-18 Sierpnia, Malta), a sponsorem zarówno reprezentacji Polski, jak i całego wydarzenia jest firma Diadora. Ten producent,  trzeci na rynku europejskim i w USA, szerokiej gamy odzieży i sprzętu sportowego (przeznaczonego zarówno dla profesjonalistów jak i amatorów) zapewni uczestnikom kompletne stroje wraz z butami, które jak wiadomo są najważniejszą częścią ubioru piłkarza. Diadora zafundowała uczestnikom pochodzące z najnowszej kolekcji DD Evoluzione 2 R – ekstraklasę wśród obuwia piłkarskiego! Posiadają one syntetyczną i wodoodporną cholewkę Suprellsoft oraz nierozciągliwą i przeciwpoślizgową wyściółkę syntetyczną PU. W przedniej części cholewki specjalny układ linii i punktów styku piłki z butami stwarza możliwość pewniejszego panowania nad piłką i większego wyczucia. W podeszwie korki są kształtu owalnego i tworzą 14 punktową płaszczyznę podparcia. Wewnątrz wkładka piankowa EVA zapewnia niezwykły komfort i dostosowuje się do kształtu stopy. Całości dopełnia nowoczesny design oraz kolorystyka przyciągająca wzrok i nie pozwalająca przejść obok DD Evoluzione 2 R obojętnie. Zresztą widać to podczas rozgrywek!

Marka Diadora powstała w 1948 roku we Włoszech. Wysoka jakość, oryginalny design i dbałość o wygodę i bezpieczeństwo osób uprawiających sport (kolekcje zaprojektowane specjalnie dla kobiet, mężczyzn, dzieci, osób aktywnych 50+) czynią z niej jedną z najpopularniejszych na Świecie. Teraz Diadora wspiera tak szczytne przedsięwzięcie o międzynarodowym zasięgu jakim jest, ukryte pod globalnym wydarzeniem sportowym, zwrócenie uwagi na tal ogromne problemy jakimi są: nierówność społeczna, bezdomność czy uzależnienia. Wynika to w dużej mierze z filozofii firmy – jej związek ze sportem bierze się z wiary w autentyczne wartości, reprezentowane przez tę dziedzinę życia: fair play, uczciwość, wytrwałość, praca, ambicja.

Patronat nad mistrzostwami sprawuje Nasz Głos Poznański.

O mistrzostwach czytaj także tutaj.

 

 

Dodaj komentarz