Spektakularny powrót na targi i konferencje. Jak się profesjonalnie przygotować firmowe stoiska na nadchodzące wydarzenia?


Kilka ostatnich miesięcy wywróciło plany marketingowe wielu przedsiębiorstw do góry nogami. Część firm czasowo wstrzymało wszystkie akcje promocyjne, inne zaczęły obcinać wydatki na reklamę a pozostałe wręcz przeciwnie – zintensyfikowały swoje działania. Wiele imprez targowych zostało odwołanych lub przesuniętych na późniejszy termin. Prędzej czy później eventy pozwalające na bezpośredni kontakt z odbiorcami w końcu powrócą do normalnego trybu. Wtedy przewagę zyskają te firmy, które się do nich zawczasu dobrze przygotują.

Indywidualnie zaprojektowane stoisko wystawowe pomaga wyeksponować największe zalety firmy

Z jednej strony odgórnie nakładane ograniczenia, z drugiej: mniej lub bardziej uzasadnione obawy uczestników targów. Bez udziału licznej publiczności tego typu wydarzenie ma mniejszy potencjał biznesowy – chyba, że komuś uda się „skraść show” i przykuć uwagę wszystkich branżowych mediów. Nie wszyscy mogą przenieść się całkowicie do internetu i wirtualnej rzeczywistości. Dlatego ich wystawienniczy sukces będzie w najbliższym czasie zależał przede wszystkim od tego, czy w relacjach z imprezy uda się wyeksponować własną ofertę. To, że potencjalni odbiorcy nie stawią się osobiście, wcale nie znaczy że totalnie stracą zainteresowanie danymi produktami albo usługami. Eksperci z firmy EXACT, która zajmuje się projektowaniem i konstruowaniem stoisk targowych, zwracają uwagę na znaczenie wrażeń estetycznych. Prezentacja oglądana na miejscu, na żywo wywołuje nieco u konsumentów nieco inne reakcje, niż po obejrzeniu zmontowanych nagrań, fotorelacji itd.

Specjaliści z EXACT radzą, aby wybrać trwały system wystawienniczy i korzystać z niego wielokrotnie

Teraz jeszcze większą rolę zaczną odgrywać „efekty specjalne”, „wodotryski” i „fajerwerki”. Im bardziej kreatywny i pomysłowy będzie pokaz, tym większa szansa że trafi do medialnych urywków z imprezy. W optymalnym wariancie zainteresuje również media spoza branży, co zapewni jeszcze lepszą ekspozycję. Goniąc za efektownością nie można jednak zatracić podstawowych cech charakterystycznych, które wyróżniają daną markę. Gwałtowna zmiana założeń identyfikacji wizualnej może wywołać efekty odwrotne od zamierzonych – odrzucić wiernych klientów i nie przekonać prawie nikogo nowego. Skuteczny rebranding to długotrwały proces, rozpisywany przez specjalistów ds. marketingu na lata do przodu. Wyrzucanie wszystkich wcześniejszych koncepcji do kosza ze względu na wyjątkowe okoliczności prędzej przyniesie więcej szkód niż pożytku. Lepiej konsekwentnie budować wizerunek swojej firmy, dostosowując środki wyrazu, a nie zmieniać treść całego przekazu reklamowego.

Dodaj komentarz