Poznań jak Praga?


Wakacyjne miesiące to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Widać to także w Poznaniu.  Od czerwca stolicę Wielkopolski odwiedzają turyści, zorganizowane grupy, touroperatorzy, a nawet autorzy blogów o tematyce podróżniczej. Ci ostatni swoimi wrażeniami z wizyty w Poznaniu, podzielą się z czytelnikami na swoich stronach internetowych.

Współpraca z polskimi blogerami w ramach projektu Poznańska Turystyka 2.0. nie jest jedyną aktywnością Miasta Poznań w blogosferze. W lipcu stolicę Wielkopolski odwiedziła amerykańska blogerka, Barbara Ann Weibel, która prowadzi podróżniczego bloga zatytułowanego „Hole In The Donut”. Jej internetowy pamiętnik, obrazowo opisujący miejsca, w których była, znajduje się w czołówce rankingów blogów o tej tematyce.

– Zakochałam się w Poznaniu i jego przyjaznych mieszkańcach. Jest to absolutnie przepiękne miasto, a poznański Stary Rynek z łatwością może konkurować z praskim. Mówi się, że Ratusz w Poznaniu, z którego wieży w każde południe wyłaniają się mechaniczne koziołki, to najpiękniejszy ratusz na północ od Włoch – jestem w stanie w to uwierzyć – mówi autorka bloga, Barbara Ann Weibel. – W Poznaniu czułam się doceniona jako turystka, podczas gdy w niektórych miejscach czuję się jak chodzący banknot dolara, z którego każdy chce coś dla siebie. Mam wielką nadzieję kiedyś tu wrócić – dodaje. Całą relację z wizyty w Poznaniu będzie można wkrótce przeczytać na stronie bloga, który znajduje się pod adresem: www.holeinthedonut.com. Ale to nie jedyna wizyta autora podróżniczego bloga. W sierpniu Poznań odwiedzi Eric Barrier, bloger, korespondent portalu www.europeupclose.com. Natomiast we wrześniu do stolicy Wielkopolski przyjedzie niemiecka blogerka Yvonne Zagermann, która swoje podróże opisuje na stronie www.justtravelous.com.

Poznań na mapie touroperatorów

Poznaniem coraz częściej interesują się także touroperatorzy. W czerwcu czerwca stolicę Wielkopolski odwiedziła grupa z Japonii, co obrazuje rosnącą rozpoznawalność miasta na rynkach azjatyckich. Zainteresowanie Poznaniem można było zaobserwować także podczas warsztatów City Fair 2013 w Londynie, gdzie europejscy touroperatorzy mogli odnieść oczekiwania swoich klientów do oferty turystycznej Poznania. – Targi pozwoliły zaprezentować potencjał turystyczny naszego miasta i odpowiedzieć na bardzo konkretne pytania kupców. Mocno liczymy na to, że Poznań zostanie uwzględniony w większości ofert przygotowywanych na nadchodzące sezony – mówi Joanna Nowaczyk, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta, która wspólnie z Jakubem Pindychem z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej uczestniczyła w targach City Fair 2013.

City Fair jest wydarzeniem organizowanym cyklicznie przez ETOA – Stowarzyszenie Europejskich Touroperatorów. Turystyczne Rady Miast oraz ich partnerzy, tacy jak hotelarze czy operatorzy atrakcji turystycznych, biorą udział w wydarzeniu jako wystawcy. Spotkanie ma charakter warsztatów zorganizowanych w systemie „speed dating” (szybkie randki).
Na każde z wcześniej umówionych spotkań strony przeznaczają zaledwie 12 minut,
co pozwala na przeprowadzenie kilkudziesięciu rozmów handlowych w ciągu jednego dnia.

Dodaj komentarz