3 rzeczy, o których należy pamiętać prowadząc własny biznes w UK


Wielka Brytania postrzegana jest często jako kraj idealny do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Opinia taka wynika przede wszystkim z obowiązujących na Wyspach przepisów prawa, które bardzo sprzyjają przedsiębiorcom i w porównaniu na przykład z Polską wymagają stosunkowo niewielkiej ilości spraw formalnych. Widać to już nawet w chwili rejestracji działalności, która przebiega bardzo szybko i jej przebieg jest na tyle jasny i przejrzysty, że poradzi sobie z tym zadaniem nawet osoba bez doświadczenia. Jednak samo założenie firmy to dopiero pierwszy krok – są również rzeczy, o które warto zadbać nawet wtedy, kiedy działamy na rynku już od jakiegoś czasu.

Rozwijaj się

Otaczający nas świat zmienia się bardzo szybko – nowe technologie, gadżety i urządzenia pomagające nam w codziennych obowiązkach, wszystko to stale pojawia się w naszym życiu, wprowadzając zmiany, jakie jeszcze kilka lat temu mogłyby wydawać się niemożliwe. Jeśli technologie i nauka tak bardzo wpływają na naszą codzienność, błędem byłoby zakładanie, że nie mają one wpływu na biznes. Firmy, które stoją w miejscu i nie rozwijają swoich usług, szybko stracą swoją pozycję na rzecz bardziej dostosowanych do aktualnych warunków konkurentów. Warto więc stale szukać okazji do rozwoju i inwestować w rozwiązania podnoszące wydajność i efektywność naszej pracy. Nie można jednak przy tym zapominać, że do rozwoju niezbędna jest stabilizacja i poczucie bezpieczeństwa – mogą nam to zapewnić odpowiednie ubezpieczenia dla firmy.

Pamiętaj o klientach

Niezależnie od tego, czy oferujemy produkty, czy usługi, czy nasza oferta skierowana jest do klientów biznesowych, czy indywidualnych – bez klientów nasz biznes nie przetrwa. Utrzymamy się na rynku tylko tak długo, jak długo wystarczająca ilość osób uzna naszą obecność za na tyle istotną, by zainwestować w nią swoje pieniądze. Wynika z tego, że w wielu przypadkach to nie nasze opinie i pomysły będą miały największe znaczenie – nawet najbardziej przydatne urządzenie na świecie nie przyniesie zysków, jeśli nie przekonamy klientów do jego zakupu. To, co oferuje nasza firma, powinno więc być dopasowane do potrzeb klientów, ale też ich możliwości finansowych. Dobrym pomysłem na zwiększenie swojej rozpoznawalności jest też korzystanie z mediów społecznościowych do kontaktu z odbiorcami – dzięki temu nie tylko nas zapamiętają, ale też zyskamy szansę na uzyskanie bezpośredniej oceny naszych usług, takie komentarze są bardzo cenne przy planowaniu dalszych kroków w biznesie.

Nie poddawaj się

Zakładając firmę, często wydaje nam się, że od tej chwili będziemy już całkowicie niezależni. To my podejmujemy decyzje i nikt nie może na nie wpływać. Jednak bycie swoim własnym szefem też ma swoje ograniczenia – kontrolę posiadamy tylko nad swoim biznesem, ale niewiele jesteśmy w stanie zdziałać w chwili niekorzystnej sytuacji na rynku. Oczywiście możemy starać się obniżać koszty, wprowadzać do oferty nowe rozwiązania mające na celu przyciągnięcie nowych klientów i minimalizowanie szkód ewentualnego kryzysu, ale prawda jest taka, że nie wszystko możemy przewidzieć, a nie każda inwestycja zakończy się sukcesem. Biznes to sztuka kompromisów i wytrwałości, najważniejsze jest więc to, by problemy na naszej drodze nie zniechęciły nas do dalszego działania. Tylko dlatego, że jeden z naszych pomysłów się nie sprawdził, nie oznacza, że straciliśmy szansę na sukces.

Prowadzenie własnej firmy to jednocześnie wolność i odpowiedzialność, warto więc podchodzić do tej kwestii z namysłem i przed każdym podjęciem decyzji dobrze rozważyć zarówno jej pozytywne strony, jak i ryzyko, które ze sobą niesie. W ten sposób będziemy w stanie uniknąć poważniejszych kłopotów, a nasz biznes przetrwa próbę czasu i zyska zaufanie klientów.

Dodaj komentarz